Ga direct naar de content

Toezichthouder Basisregistratie Personen (BRP)

Gemeente Bergen op Zoom

Solliciteer uiterlijk zondag 9 november
plaatsBergen op Zoomlooptijd20 uursalaris4.998 onderwijsHBO vervaldatumNog 6 dagen
Binnen de afdeling Burgerzaken, Klantcontactcentrum en Informatiebeheer werk je in een omgeving waar nauwkeurigheid en integriteit centraal staan. Het team Burgerzaken is verantwoordelijk voor een correcte uitvoering van de Basisregistratie Personen (BRP) en de identiteitsvaststelling van inwoners.

Als Toezichthouder BRP bij de gemeente Bergen op Zoom draag jij zorg voor een juiste en betrouwbare Basisregistratie Personen. Je onderzoekt signalen van onjuistheden, voert huisbezoeken uit en gaat in gesprek met inwoners – ook wanneer de situatie gevoelig of spannend is.

Dankzij jouw zorgvuldigheid en analytische blik blijft de gemeente Bergen op Zoom voldoen aan de wettelijke eisen én kunnen inwoners vertrouwen op correcte gegevens.

Daarnaast ben je een belangrijke schakel tussen de gemeente en belangrijke ketenpartners zoals politie, daklozenopvang en woningcorporaties. Zo draag jij direct bij aan veiligheid, betrouwbaarheid en handhaving binnen de gemeente.

Wat ga je doen?

  • Toezicht & controle: Je controleert persoonsgegevens, beoordeelt signalen van onjuistheden, verricht huisbezoeken en locatiecontroles.
  • Onderzoek: Je voert adresonderzoeken en onderzoeken naar mogelijke fraude of onjuistheden in de BRP uit.
  • Advisering: Je adviseert collega’s over correcte registratie en procesverbeteringen.
  • Rapportage: Je rapporteert bevindingen, signaleert risico’s en doet voorstellen ter verbetering van de datakwaliteit.
  • Procesbewaking: Je bewaakt de kwaliteit en actualiteit van gegevens en draagt bij aan een continue verbetering van werkprocessen rondom adresonderzoek en adreskwaliteit.
  • Wet- en regelgeving: Je houdt ontwikkelingen binnen de Wet BRP en aanverwante regelgeving bij en vertaalt deze naar de praktijk.
  • Integrale samenwerking: Je neemt deel aan integrale controles samen met interne- en externe partners.

Dit breng jij mee:

  • Opleiding & kennis: Je hebt een HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur met kennis van BRP-wetgeving;
  • Ervaring: Je hebt ervaring met toezicht, kwaliteitscontrole, handhaving of huisbezoeken. Ervaring met de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit (LAA) is een pré;
  • Nauwkeurigheid: Je werkt zorgvuldig en analytisch, met oog voor detail en een onderzoekende houding;
  • Communicatie: Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden en weet zowel inwoners als collega’s helder te woord te staan;
  • Initiatief: Je toont eigenaarschap, bent zelfstandig en denkt actief mee over verbeteringen in processen en kwaliteit;
  • Stevige persoonlijkheid: je staat sterk in je schoenen, bent integer en kunt professioneel omgaan met weerstand en soms onveilige situaties;
  • Analytisch sterk: Je werkt zorgvuldig, bent analytisch en resultaatgericht.
  • Flexibiliteit: Je bent een echte teamspeler, die bereid is om minimaal één avond per week te werken (in verband met controles en huisbezoeken) en in het bezit is van een rijbewijs B.

Dit is werken bij Burgerzaken
Als onderdeel van de afdeling Burgerzaken, Klantcontactcentrum en Informatiebeheer werken we dagelijks aan een goede dienstverlening voor onze inwoners.

Het team bestaat uit vakspecialisten, allround medewerkers, een kwaliteits- en beleidsmedewerker en een coördinator. De medewerkers zijn van veel markten thuis, variërend van taken met betrekking tot de Basisregistratie Personen (BRP), burgerlijke stand, reisdocumenten, verkiezingen en naturalisaties en opties.

Wat bieden wij jou?

  • Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden: Een salaris tot € 4.998,- bruto per maand (schaal 9, 36 uur), afhankelijk van ervaring. Je ontvangt daarnaast een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%.
  • Ontwikkelmogelijkheden: Ruimte om je verder te ontwikkelen via opleidingen en trainingen.
  • Contract: Je start met een jaarcontract, met uitzicht op een vast contract.
  • Flexibiliteit: Flexibele werktijden en de mogelijkheid om deels hybride te werken.
  • VOG-P: Bij indiensttreding vragen wij een Verklaring Omtrent het Gedrag Politie (VOG-P).

Het sollicitatieproces

Wij vinden het belangrijk dat jij een goed beeld krijgt van ons, en wij van jou. Het proces bestaat daarom uit de volgende stappen:
  • Sollicitatie: Stuur je motivatiebrief en CV via de sollicitatieknop.
  • Eerste gesprek: Een gesprek met de manager en een collega van Burgerzaken waarin we jouw motivatie en ervaring bespreken.
  • Tweede gesprek: Een klikgesprek met twee collega's.
  • Arbeidsvoorwaardengesprek: Bij een match bespreken we jouw arbeidsvoorwaarden en startdatum.

Interesse?
Heb je inhoudelijk vragen over de functie? Neem dan contact op met Roelien Breedveld, toezichthouder BRP telnr. 0164-277906. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Audrey van Schaik, via 0164-277228.

Solliciteren?
Klaar om het verschil te maken voor onze inwoners? Solliciteer via de sollicitatieknop. Dit kan t/m 9 november 2025.

De gesprekken worden gepland op 13 november.

We kijken uit naar je reactie!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Delen:

Reageer vandaag

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Ellen van As van Gemeente Bergen op Zoom

Over de organisatie

Gemeente Bergen op Zoom logo

Adres

Jacob Obrechtlaan 4
4611AR Bergen op Zoom