HR Businesspartner
Gemeente Bergen op Zoom
Solliciteer uiterlijk zondag 10 augustus
plaatsBergen op Zoomlooptijd32 - 36 uursalaris6.193 onderwijsHBO vervaldatumNog 25 dagen
Als HR Businesspartner ben jij de verbinder tussen HR-beleid en de uitvoering in de organisatie. Je bent een stevige sparringpartner voor het management en adviseert hen proactief over uiteenlopende HR-vraagstukken. Van strategische personeelsplanning en leiderschap tot verzuimaanpak en organisatieontwikkeling: jij helpt het management bij het maken én uitvoeren van de juiste keuzes.
Samen met HR-specialisten en het HR-serviceteam werk je aan thema’s als duurzame inzetbaarheid, goed werkgeverschap en teamontwikkeling. Daarbij zorg jij dat beleid niet alleen op papier staat, maar echt gaat leven binnen de organisatie.
Wil je meer weten over de organisatie en hoe het is om hier te werken? Kijk dan op werkenbijgemeentebergenopzoom.nl.
Samen werken aan een organisatie waar mensen zich thuis voelen en kunnen groeien – dát is waar jij als HR Businesspartner impact maakt.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
Samen met HR-specialisten en het HR-serviceteam werk je aan thema’s als duurzame inzetbaarheid, goed werkgeverschap en teamontwikkeling. Daarbij zorg jij dat beleid niet alleen op papier staat, maar echt gaat leven binnen de organisatie.
Wat ga je doen?
- Adviseren en ondersteunen: Je adviseert het management op strategisch, tactisch en operationeel niveau bij thema’s zoals organisatieontwikkeling, leiderschap, teamdynamiek en verzuim.
- HR-beleid vertalen naar praktijk: Je vertaalt organisatiedoelen naar concrete HR-oplossingen op afdelingsniveau.
- Verandertrajecten begeleiden: Je coacht en ondersteunt managers bij teamontwikkeling en bij het versterken van hun rol als werkgever en leider.
- Signalen oppakken: Je signaleert ontwikkelingen binnen de organisatie en vertaalt deze naar passende HR-interventies.
- Beleidsontwikkeling: Je levert input voor het (door)ontwikkelen van toekomstgericht HR-beleid.
- Samenwerken: Je werkt intensief samen met HR-specialisten, het HR-serviceteam en andere afdelingen binnen bedrijfsvoering om complexe vraagstukken integraal aan te pakken.
Dit breng jij mee
- Opleiding: Je hebt een afgeronde hbo- of wo-opleiding in HRM, organisatiekunde of vergelijkbaar
- Ervaring: Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een strategische/tactische HR-adviesrol.
- Organisatiesensitiviteit: Je begrijpt hoe organisaties werken en weet belangen en verhoudingen goed in te schatten.
- Pragmatische aanpak: Je bent proactief en resultaatgericht en schakelt moeiteloos tussen strategie en uitvoering.
- Sterke communicatieve vaardigheden: Je weet anderen mee te nemen in jouw visie en bouwt duurzame relaties op.
Werken bij de afdeling HRM, Communicatie en Juridische Zaken
Je komt terecht in een betrokken team dat werkt aan een wendbare en toekomstbestendige organisatie. We ondersteunen en coachen het management in hun rol als werkgever en zijn voortdurend in ontwikkeling. Onze focus ligt op verbinding, vakmanschap en toekomstgericht werken. We hechten veel waarde aan werkgeluk, inclusie en samenwerking – en daar lever jij als HR Businesspartner een belangrijke bijdrage aan.Wil je meer weten over de organisatie en hoe het is om hier te werken? Kijk dan op werkenbijgemeentebergenopzoom.nl.
Wat bieden wij jou?
- Salaris: Een bruto maandsalaris tot € 6.193,- (schaal 11, bij 36 uur), afhankelijk van kennis en ervaring. Daarnaast ontvang je een individueel keuzebudget (IKB): 17,05% bovenop je salaris, vrij inzetbaar voor o.a. extra verlof of salaris.
- Flexibiliteit: Hybride werken en flexibele werktijden; een goede werk-privébalans staat centraal.
- Ontwikkeling: Veel ruimte voor professionele en persoonlijke ontwikkeling, o.a. via opleidingen, trainingen en intervisie.
- Zekerheid: Je start met een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband.
Het sollicitatieproces
Wij vinden het belangrijk dat jij een goed beeld krijgt van ons en wij van jou. Daarom ziet het sollicitatieproces er daarom als volgt uit:- Online sollicitatie: Stuur je motivatie en CV via de sollicitatieknop.
- Eerste gesprek: Een gesprek met een HR business partner, een HR beleidsadviseur en een medewerker van het HR serviceteam.
- Tweede gesprek: Een gesprek met de manager HRM, Communicatie en Juridische Zaken, een HR business partner en één van de managers met wie je gaat samenwerken.
- Arbeidsvoorwaardengesprek: Bij een wederzijdse klik bespreken we de arbeidsvoorwaarden en jouw startdatum.
Interesse?
Wil je meer weten over deze functie? Neem dan contact op met Henk Staadegaard, manager HRM, Communicatie en Juridische Zaken via 0164 277881. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Audrey van Schaik, via 0164 277228.Solliciteren?
Stuur ons je motivatiebrief en CV via de sollicitatieknop. Dit kan t/m 10 augustus. De gesprekken vinden plaats op 14 en 21 augustus.Samen werken aan een organisatie waar mensen zich thuis voelen en kunnen groeien – dát is waar jij als HR Businesspartner impact maakt.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Ellen van As van Gemeente Bergen op Zoom
Over de organisatie
Over de organisatie
Als organisatie zijn wij continu op zoek naar de verbinding tussen samenleving en overheid. We willen dat iedereen hier fijn kan wonen, werken en recreëren. Wij zijn een organisatie die vrijheid en verantwoordelijkheid biedt, voor werk waar je uitdaging voelt. Zodat jij en de gemeente blijven groeien. Wij investeren graag in jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling.