Gemeente Bergen op Zoom
Adviseur Contractmanagement
Solliciteer uiterlijk zondag 8 september
plaatsBergen op Zoomlooptijd32 - 36 uursalaris4.747 - 5.247 onderwijsHBO vervaldatumAl gesloten
Met 70.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.
Wat ga je doen?
Zo biedt deze functie een mooie mix van hands-on contractbeheer en tactische en strategische werkzaamheden. Met jouw inzet word jij onmisbaar voor een toekomstbestendig contractbeheer en contractmanagement!
We geven de voorkeur aan een ervaren kandidaat, maar kun je niet overal een vinkje achter zetten? Solliciteer dan toch! We geloven in de unieke talenten van onze collega's en bieden ruimte om de functie op een persoonlijke manier in te vullen. Samen zorgen we voor een inclusieve en ondersteunende werkomgeving.
Je krijgt een arbeidsovereenkomst van één jaar, met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst. Hierbij hoort een aantrekkelijk salaris tot € 5.247,- bruto per maand (schaal 10 bij een 36-urige werkweek), afhankelijk van je ervaring en opleiding. Begin je in een wat meer startende rol? Geen probleem, waardering in de aanloopschaal is mogelijk. Maandelijks bouw je over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%. Dit budget kun je naar eigen wens besteden aan diverse doelen die bijdragen aan wat jij belangrijk vindt. Of het nu extra salaris, vakantiedagen of een leerzame cursus is? Jij hebt de regie.
Wij vinden de balans tussen werk en privé heel belangrijk. Bij ons kun je rekenen op flexibele werkuren en de mogelijkheid om vanuit huis te werken.
De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Bij indiensttreding vragen wij om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG-verklaring).
Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Stuur ons dan je motivatiebrief met CV. Dit kan t/m 8 september. Wie weet spreken we je snel!
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld!
Dit is werken bij de afdeling Inkoop, facilitair en contractmanagement
Aanbesteden en Contractmanagement (VAC) vormen dé spil voor de inkoop- en contractmanagement-processen bij de afdeling Inkoop, Facilitair en Secretariële ondersteuning van de gemeente Bergen op Zoom. Het organisatie-brede contractbeheer en het contractmanagement worden door deze afdeling gecoördineerd. Daarbij is de rol van de adviseur contractmanagement essentieel. We zoeken dan ook een nieuwe collega die ons helpt bij het verder ontwikkelen en professionaliseren van deze rol.Jij maakt het verschil!
Als adviseur contractmanagement ben je verantwoordelijk voor het centraal contractbeheer en het verder professionaliseren van contractmanagement binnen onze organisatie. Dit doe je niet alleen, want in jouw collega’s van Aanbesteden en Contractmanagement vind je ideale sparringpartners.Wat ga je doen?
- Samen met de teamondersteuner zorg je voor een up-to-date contractbeheer in de contractbeheerapplicatie van ERPx. Je bent de specialist én vraagbaak voor de decentrale contractmanagers van de afdelingen. Vaak zijn dit beleidsmedewerkers die contractmanagement uitvoeren voor een of meerdere contracten. Ze hebben behoefte aan jouw hulp, begeleiding en advies over een goed contractmanagement.
- Je vindt het een mooie uitdaging om deze contractmanagement community te activeren en te voorzien van (juridisch) advies, modeldocumenten, trainingen en ondersteuning bij contractmanagementgesprekken. Je voert daarbij zelf de contracten in het ERPx systeem in en weet vervolgens de juiste data en informatie beschikbaar te maken. De contracteigenaren vinden in jou een vaste waarde als het aankomt op advies, contractanalyses en financiële rapportages.
- Je zorgt voor de doorontwikkeling van het contractmanagement-beleid en de handreikingen en trainingen. Ook vind jij je weg (natuurlijk na een goede training) in ons financiële pakket waardoor je met één druk op de knop financiële overzichten aan belanghebbenden kunt geven. Je bent mede verantwoordelijk voor het up-to-date houden van het contractbeheersysteem en het opstellen van een organisatie-brede spend-analyse. Tot slot draag je ook de verantwoordelijkheid voor enkele organisatie-brede overeenkomsten.
Zo biedt deze functie een mooie mix van hands-on contractbeheer en tactische en strategische werkzaamheden. Met jouw inzet word jij onmisbaar voor een toekomstbestendig contractbeheer en contractmanagement!
Wat breng je mee?
- Je bent een echte teamspeler, samen met jouw 6 collega’s van Aanbesteden en Contractmanagement bouw je een goede band op. Zo werk je samen met ons verder aan een professionele contractmanagement-organisatie.
- Je hebt kennis van inkoop- en contractmanagementprocessen
- Je hebt minimaal 2 jaar (medior) ervaring in een vergelijkbare functie. Dit is een pré.
- Je hebt sterke affiniteit met het beheer van contracten, contractenrecht en aanbestedingswetgeving.
- Je hebt goede beheersing van de Nederlandse taal .
- Hbo+ werk -en denkniveau. Een afgeronde opleiding bedrijfskunde of rechten is een pré.
- Je hebt een relevante contractmanagementopleiding van bijvoorbeeld NEVI, CATS-CM, Conducto of de Inkoopacademie of je bent bereid deze op korte termijn te volgen.
We geven de voorkeur aan een ervaren kandidaat, maar kun je niet overal een vinkje achter zetten? Solliciteer dan toch! We geloven in de unieke talenten van onze collega's en bieden ruimte om de functie op een persoonlijke manier in te vullen. Samen zorgen we voor een inclusieve en ondersteunende werkomgeving.
Wat bieden wij jou?
Bij ons stap je in een team met enthousiaste collega's. We vieren onze successen en stimuleren elkaar om het beste te bereiken. Wij bieden je een uitdagende functie. Je krijgt bij ons kansen om je persoonlijk en professioneel te ontwikkelen. Misschien is het tijd om die nieuwe vaardigheid te leren waar je altijd al nieuwsgierig naar was of om je expertise naar een hoger level te tillen.Je krijgt een arbeidsovereenkomst van één jaar, met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst. Hierbij hoort een aantrekkelijk salaris tot € 5.247,- bruto per maand (schaal 10 bij een 36-urige werkweek), afhankelijk van je ervaring en opleiding. Begin je in een wat meer startende rol? Geen probleem, waardering in de aanloopschaal is mogelijk. Maandelijks bouw je over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%. Dit budget kun je naar eigen wens besteden aan diverse doelen die bijdragen aan wat jij belangrijk vindt. Of het nu extra salaris, vakantiedagen of een leerzame cursus is? Jij hebt de regie.
Wij vinden de balans tussen werk en privé heel belangrijk. Bij ons kun je rekenen op flexibele werkuren en de mogelijkheid om vanuit huis te werken.
De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Bij indiensttreding vragen wij om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG-verklaring).
Informatie en sollicitatie
Wil je meer weten over deze functie? Neem dan contact op met Niels Deijkers – van de Kasteele, sr. adviseur aanbesteden en contractmanagement (tel. 06 15301876). Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Audrey van Schaik, recruiter, tel. 0164 277228. Zij geven graag antwoord op al jouw vragen.Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Stuur ons dan je motivatiebrief met CV. Dit kan t/m 8 september. Wie weet spreken we je snel!
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld!
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Ellen van As van Gemeente Bergen op Zoom
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie
Over de organisatie
Als organisatie zijn wij continu op zoek naar de verbinding tussen samenleving en overheid. We willen dat iedereen hier fijn kan wonen, werken en recreëren. Wij zijn een organisatie die vrijheid en verantwoordelijkheid biedt, voor werk waar je uitdaging voelt. Zodat jij en de gemeente blijven groeien. Wij investeren graag in jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling.