Gemeente Bergen op Zoom
Business Controller
Solliciteer uiterlijk zondag 16 juni
plaatsBergen op Zoomlooptijd36 uursalaris5.997 onderwijsHBO vervaldatumAl gesloten
Met bijna 70.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.
Wat ga je doen?
Je krijgt een arbeidsovereenkomst van één jaar, met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst. Hierbij hoort een aantrekkelijk salaris tot € 5.997, - bruto per maand (schaal 11 bij een 36-urige werkweek), afhankelijk van je ervaring en opleiding. Maandelijks bouw je over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%. Dit budget kun je naar eigen wens besteden aan diverse doelen die bijdragen aan wat jij belangrijk vindt. Of het nu extra salaris, vakantiedagen of een leerzame cursus is? Jij hebt de regie.
De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Bij indiensttreding vragen wij om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG-verklaring).
Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Stuur ons dan je motivatiebrief met CV via het onderstaande sollicitatieformulier. Dit kan t/m 16 juni.
Wie weet spreken we je snel!
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld!
Dit is werken bij de afdeling Finance & Control
Finance & Control adviseert en ondersteunt het management en het bestuur op professionele wijze over financiële en andere bedrijfseconomische aspecten van beleidsvoorstellen. Daarnaast speelt de afdeling een belangrijke rol bij de totstandkoming van de planning & control-documenten zoals de begroting, de jaarrekening en overige rapportages.Jij maakt echt het verschil!
Als Business Controller zorg je voor het waarborgen van een gezonde financiële situatie en draag je bij aan de strategische besluitvorming van de gemeente. Je bent de adviseur van het managementteam en het college en een sparringpartner voor de gehele organisatie. Tevens ben je een vakinhoudelijk specialist, die de brede control als een uitdaging ziet van en voor alle medewerkers. De ontwikkeling en verankering van control is een zaak van veel meer dan alleen de regels en cijfers.Wat ga je doen?
- Je coördineert het opstellen van de planning- en controldocumenten.
- Je analyseert de onderliggende begrotingen, meerjarenplannen en prognoses.
- Je adviseert de directie bij het monitoren van de uitgaven en inkomsten en de bijbehorende risico’s.
- Je verzorgt de periodieke rapportages voor het management en de gemeenteraad.
- Je werkt mee aan de verdere ontwikkeling van het managementdashboard.
Wat breng je mee?
- Je hebt ruime en recente ervaring in een soortgelijke functie. Het is een pre als je deze rol hebt vervuld bij een gemeentelijke organisatie.
- Je hebt goede analytische en communicatieve vaardigheden.
- Je werkt zelfstandig, proactief en resultaatgericht.
- Je hebt kennis van, en ervaring met plannings- en controleprincipes en verbeterprocessen.
- Je hebt HBO werk- en denkniveau in een relevante richting, bv bedrijfseconomie.
Wat bieden we jou?
Bij ons stap je in een team met enthousiaste collega's. We vieren onze successen en stimuleren elkaar om het beste te bereiken. Initiatief wordt bij ons gewaardeerd en goede samenwerking is de norm.Je krijgt een arbeidsovereenkomst van één jaar, met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst. Hierbij hoort een aantrekkelijk salaris tot € 5.997, - bruto per maand (schaal 11 bij een 36-urige werkweek), afhankelijk van je ervaring en opleiding. Maandelijks bouw je over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%. Dit budget kun je naar eigen wens besteden aan diverse doelen die bijdragen aan wat jij belangrijk vindt. Of het nu extra salaris, vakantiedagen of een leerzame cursus is? Jij hebt de regie.
De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Bij indiensttreding vragen wij om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG-verklaring).
Informatie en sollicitatie
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Jo-Janneke Wouts, manager Financiën en Control, tel. 0164 277892. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Audrey van Schaik, recruiter, tel. 0164 277228. Zij geven graag antwoord op al jouw vragen.Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Stuur ons dan je motivatiebrief met CV via het onderstaande sollicitatieformulier. Dit kan t/m 16 juni.
Wie weet spreken we je snel!
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld!
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Tessa Wisse van Gemeente Bergen op Zoom
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie
Over de organisatie
Als organisatie zijn wij continu op zoek naar de verbinding tussen samenleving en overheid. We willen dat iedereen hier fijn kan wonen, werken en recreëren. Wij zijn een organisatie die vrijheid en verantwoordelijkheid biedt, voor werk waar je uitdaging voelt. Zodat jij en de gemeente blijven groeien. Wij investeren graag in jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling.