Gemeente Bergen op Zoom
Bestuurs- en ambtelijk secretaris ISD
Solliciteer uiterlijk vrijdag 5 april
plaatsBergen op Zoomlooptijd36 uuronderwijsHBO+ vervaldatumAl gesloten
Met bijna 70.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.
Dit is werken bij de ISD
is een samenwerkingsverband van de gemeenten Bergen op Zoom, Steenbergen en Woensdrecht. De ISD voert voor deze drie gemeenten de taken uit op het gebied van de sociale zekerheid. Wij helpen inwoners als ze (tijdelijk) geen of weinig inkomen hebben en begeleiden mensen met een uitkering naar werk. Hierbij gaan we uit van ieders eigen kracht en zorgen we ervoor dat iedereen op een eigen manier mee kan doen. We hebben oog voor de mensen en hun ontwikkeling.
Bij de ISD werken mensen met passie voor hun werk. Met een wil om van impact te zijn voor hun inwoners. Ze schromen er niet voor om een stapje meer te zetten.
De bestuurssecretaris en de beleidsadviseurs van de ISD zijn organisatorisch ondergebracht in de organisatie van de gemeente Bergen op Zoom
Wat ga je doen?
In de rol van Bestuurssecretaris:
In de rol van Ambtelijk Secretaris Cliëntenraad:
Wij bieden je een uitdagende functie. Je krijgt bij ons kansen om je persoonlijk en professioneel te ontwikkelen. Misschien is het tijd om die nieuwe vaardigheid te leren waar je altijd al nieuwsgierig naar was of om je expertise naar een hoger level te tillen. Hierbij krijg je natuurlijk alle ondersteuning van je collega’s.
Je krijgt een arbeidsovereenkomst van één jaar, met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst. Hierbij hoort een aantrekkelijk salaris tot € 5.997,- bruto per maand (schaal 11 bij een 36-urige werkweek), afhankelijk van je ervaring en opleiding. Begin je in een wat meer startende rol? Geen probleem, waardering in de aanloopschaal is mogelijk. Maandelijks bouw je over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%. Dit budget kun je naar eigen wens besteden aan diverse doelen die bijdragen aan wat jij belangrijk vindt. Of het nu extra salaris, vakantiedagen of een leerzame cursus is? Jij hebt de regie.
De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Bij indiensttreding vragen wij om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG-verklaring).
Voel jij je aangesproken door deze vacature en voldoe je aan het profiel? Stuur ons dan je motivatiebrief met CV via het onderstaande sollicitatieformulier. Dit kan t/m 11 april 2024
Wie weet spreken we je snel!
Dit is werken bij de ISD
is een samenwerkingsverband van de gemeenten Bergen op Zoom, Steenbergen en Woensdrecht. De ISD voert voor deze drie gemeenten de taken uit op het gebied van de sociale zekerheid. Wij helpen inwoners als ze (tijdelijk) geen of weinig inkomen hebben en begeleiden mensen met een uitkering naar werk. Hierbij gaan we uit van ieders eigen kracht en zorgen we ervoor dat iedereen op een eigen manier mee kan doen. We hebben oog voor de mensen en hun ontwikkeling.
Bij de ISD werken mensen met passie voor hun werk. Met een wil om van impact te zijn voor hun inwoners. Ze schromen er niet voor om een stapje meer te zetten.
De bestuurssecretaris en de beleidsadviseurs van de ISD zijn organisatorisch ondergebracht in de organisatie van de gemeente Bergen op Zoom
Jij maakt het verschil!
Als Bestuurs- en ambtelijk secretaris ben je een belangrijke schakel tussen de ISD, de drie betrokken gemeenten en haar partners. Je bent verantwoordelijk voor het coördineren van bestuurlijke processen, het bewaken van governance en het vertalen van beleid naar de praktijk. Daarnaast zul je een rol spelen in het onderhouden van contacten met stakeholders en het faciliteren van overleggen.Wat ga je doen?
In de rol van Bestuurssecretaris:
- Je bent contactpersoon en schakelpunt voor medewerkers beleid, MT en bestuur van de 3 aangesloten gemeenten.
- Je bewaakt de governance van de Gemeenschappelijke Regeling en stemt af met de bestuurders en regiefunctionarissen van de 3 aangesloten gemeenten.
- Je draagt zorg voor correcte bestuurlijke besluitvorming en opvolging van deze besluiten.
- Je bent voor de ISD coördinator en aanspreekpunt voor raadsvragen en de planning en control documenten zoals de kaderbrief, de begroting en de jaarrekening
- Je hebt expertise over het werkgebied en stelt verordeningen, beleids- en verbeterplannen op. Daarbij zorg je ervoor dat we actueel blijven wat betreft regionale en landelijke ontwikkelingen.
- Je pakt de regie bij inhoudelijke vraagstukken en je bent in staat om complexe vraagstukken aan te pakken.
- Je bent de verbindende schakel tussen beleid en uitvoering, maar je bent ook een sparringpartner voor de andere beleidsmedewerkers in je team.
- Je zorgt voor de start van projecten waarin bestuurlijke doelen naar beleid zijn vertaald.
- Je onderhoudt een netwerk dat voor draagvlak en inzet zorgt bij de partners.
- Je adviseert het management en bestuur op pro-actieve wijzen.
In de rol van Ambtelijk Secretaris Cliëntenraad:
- Je neemt deel aan de overleggen met de Cliëntenraad en het dagelijks bestuur van de Cliëntenraad.
- Je bereidt de agenda van deze overleggen voor en verzorgt de verslaglegging van de vergaderingen.
- Je zorgt dat de besluiten en acties uitgezet worden in de uitvoeringsorganisatie.
- Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de opvolging ervan.
Wat breng je mee?
- Je hebt kennis van de participatiewet. Dit is een vereiste.
- Je hebt ervaring met beleidsontwikkeling op het gebied van werk en inkomen en je hebt affiniteit met het bredere sociaal domein.
- Je hebt een sterk analytisch vermogen.
- Je bent omgevings- en bestuurlijk sensitief en in staat om met tegengestelde belangen om te gaan.
- Je hebt minimaal HBO+ werk- en denkniveau en een voor de functie relevante opleiding.
Arbeidsvoorwaarden
Bij ons stap je in een team met enthousiaste collega's. We vieren onze successen en stimuleren elkaar om het beste te bereiken. Een actieve personeelsvereniging en de Bergse Ambtenaren Revue (BAR) aan het einde van ieder jaar zorgen voor een feestelijke tintje. Initiatief wordt bij ons gewaardeerd en goede samenwerking is de norm.Wij bieden je een uitdagende functie. Je krijgt bij ons kansen om je persoonlijk en professioneel te ontwikkelen. Misschien is het tijd om die nieuwe vaardigheid te leren waar je altijd al nieuwsgierig naar was of om je expertise naar een hoger level te tillen. Hierbij krijg je natuurlijk alle ondersteuning van je collega’s.
Je krijgt een arbeidsovereenkomst van één jaar, met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst. Hierbij hoort een aantrekkelijk salaris tot € 5.997,- bruto per maand (schaal 11 bij een 36-urige werkweek), afhankelijk van je ervaring en opleiding. Begin je in een wat meer startende rol? Geen probleem, waardering in de aanloopschaal is mogelijk. Maandelijks bouw je over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%. Dit budget kun je naar eigen wens besteden aan diverse doelen die bijdragen aan wat jij belangrijk vindt. Of het nu extra salaris, vakantiedagen of een leerzame cursus is? Jij hebt de regie.
De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Bij indiensttreding vragen wij om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG-verklaring).
Informatie
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Monique Snijders, interim bestuurssecretaris, tel. 06-22934277 of Ron van Toor, Directeur en Manager Staf, tel. 06-21526732. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Audrey van Schaik, recruiter, tel. 0164-277228.Voel jij je aangesproken door deze vacature en voldoe je aan het profiel? Stuur ons dan je motivatiebrief met CV via het onderstaande sollicitatieformulier. Dit kan t/m 11 april 2024
Wie weet spreken we je snel!
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Ellen van As van Gemeente Bergen op Zoom
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie
Over de organisatie
Als organisatie zijn wij continu op zoek naar de verbinding tussen samenleving en overheid. We willen dat iedereen hier fijn kan wonen, werken en recreëren. Wij zijn een organisatie die vrijheid en verantwoordelijkheid biedt, voor werk waar je uitdaging voelt. Zodat jij en de gemeente blijven groeien. Wij investeren graag in jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling.