Gemeente Bergen op Zoom
Manager Ruimtelijke en civiele projecten
Solliciteer uiterlijk zondag 28 januari
plaatsBergen op Zoomlooptijd36 uursalaris7.325 onderwijsWO vervaldatumAl gesloten
Met bijna 70.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.
De afdeling Ruimtelijke en civiele projecten maakt onderdeel uit van de directie Ruimte en Economie. Onze afdeling bestaat uit 23 fte.
Je gaat samen met je team aan de slag met deze grote uitdagingen. Jij bent verantwoordelijk voor de resultaten van jouw afdeling. Samen met bestuurders, directieteam, collega-managers, programma- en projectleiders geef je uitvoering aan de (verander)opgaven waarvoor wij staan. Verder ben je lid van het MT Ruimte en Economie en sta je als onderdeel van dit team aan de lat voor het verder ontwikkelen en professionaliseren van de onderlinge samenwerking. Klik hier voor het algemene profiel van Integraal Manager bij Bergen op Zoom.
Extra interessant aan deze baan:
'Bergen op Zoom als groot ruimtelijk project! Waarin duurzaamheid een belangrijk thema is. Als manager Ruimtelijke en civiele projecten ontwikkel je onze nieuwe haven. En draag jij bij aan de nieuwe visie op ons buitengebied. Jij zorgt ervoor dat deze bijzondere projecten goed op de kaart komen te staan'.
Verder breng je mee:
Deze competenties passen bij jou
Het betreft een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst. Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal € 7325- bruto per maand (schaal 13) bij een 36-urige werkweek. Daarnaast bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%; dit kun je vrij besteden aan de beschikbare doelen, passend bij wat jij belangrijk vindt, bijvoorbeeld extra salaris, extra vakantiedagen of een opleiding. Daarnaast biedt Bergen op Zoom flexibiliteit binnen jouw werkuren en mogelijkheden om thuis te werken. De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk.

De afdeling Ruimtelijke en civiele projecten maakt onderdeel uit van de directie Ruimte en Economie. Onze afdeling bestaat uit 23 fte.
Dit ga je doen
Als manager Ruimtelijke en civiele projecten ga jij je bezighouden met de bijzondere projecten die voor de gemeente Bergen op Zoom worden uitgevoerd. Jij werkt nauw samen met de collega’s die de woningbouwversnelling verzorgen.Je gaat samen met je team aan de slag met deze grote uitdagingen. Jij bent verantwoordelijk voor de resultaten van jouw afdeling. Samen met bestuurders, directieteam, collega-managers, programma- en projectleiders geef je uitvoering aan de (verander)opgaven waarvoor wij staan. Verder ben je lid van het MT Ruimte en Economie en sta je als onderdeel van dit team aan de lat voor het verder ontwikkelen en professionaliseren van de onderlinge samenwerking. Klik hier voor het algemene profiel van Integraal Manager bij Bergen op Zoom.
Extra interessant aan deze baan:
- Jij draagt bij aan de afronding van de omgevingsvisie en de invoering van de omgevingswet.
- Als manager ben je integraal verantwoordelijk voor de hele bedrijfsvoering van jouw afdeling.
- Je geeft leiding aan projectleiders en zorgt ervoor dat er een goed overzicht is van alle opgaven die er liggen.
'Bergen op Zoom als groot ruimtelijk project! Waarin duurzaamheid een belangrijk thema is. Als manager Ruimtelijke en civiele projecten ontwikkel je onze nieuwe haven. En draag jij bij aan de nieuwe visie op ons buitengebied. Jij zorgt ervoor dat deze bijzondere projecten goed op de kaart komen te staan'.
Dit breng je mee
Als mensgerichte leider ben je enthousiast en hecht je veel waarde aan samenwerking. Openheid, eerlijkheid en betrouwbaarheid zijn belangrijke waarden voor jou. Je hebt uitstekende luistervaardigheden en weet vertrouwen op te bouwen bij je medewerkers. Je weet ons te inspireren en samen te werken aan oplossingen en kansen, door te denken in mogelijkheden. Daarnaast ben je proactief in het inspelen op veranderingen en actuele ontwikkelingen. Je focus ligt op het behalen van doelen en resultaten. Je bent in control in de breedte van de bedrijfsvoering.Verder breng je mee:
- Academisch niveau.
- Ervaring met werken in een complexe, veranderende politiek bestuurlijke omgeving.
- Ruime ervaring met leidinggeven aan professionals.
- Bewezen kennis van het managen van veranderingen en het vermogen om veranderingen te faciliteren.
- Aantoonbare kennis van en ervaring met vraagstukken op het gebied van inrichten, verbeteren van werkprocessen, maar ook met de P&C-cyclus, HR-vraagstukken en business intelligence.
Deze competenties passen bij jou
- Organisatiesensitiviteit: Je bent goed op de hoogte van wat er speelt binnen de organisatie. Je hebt oog voor de effecten van het eigen handelen en activiteiten op andere onderdelen in de organisatie en houdt daar rekening mee.
- Mensgericht leiderschap: Je inspireert, stimuleert en enthousiasmeert medewerkers door voorbeeldgedrag vanuit de visie en kernwaarden van de organisatie en hebt oog voor hun behoeften.
- Resultaatgerichtheid: Je bent gericht op het behalen van doelen en resultaten zoals afgesproken in het jaarplan en je wil deze koersvast op effectieve en efficiënte manier behalen.
Dit krijg je
Bergen op Zoom biedt een veelzijdige en uitdagende functie in een ambitieuze en dynamische werkomgeving waarbij een prettige werksfeer voorop staat. Er is volop ruimte voor initiatief en kansen om je persoonlijk te ontwikkelen.Het betreft een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst. Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal € 7325- bruto per maand (schaal 13) bij een 36-urige werkweek. Daarnaast bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%; dit kun je vrij besteden aan de beschikbare doelen, passend bij wat jij belangrijk vindt, bijvoorbeeld extra salaris, extra vakantiedagen of een opleiding. Daarnaast biedt Bergen op Zoom flexibiliteit binnen jouw werkuren en mogelijkheden om thuis te werken. De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk.
Word manager bij de gemeente Bergen op Zoom
Upload je motivatie en cv via www.geerts-partners.nl/vacatures/. Je kunt reageren tot en met 29 januari 2024. Wil je eerst meer weten over de functie of de organisatie? Of heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Roos Los, senior-adviseur, via 06 – 27 58 50 38 of via roos.los@geerts-partners.nl. Een app-bericht sturen kan ook.Goed om te weten
- Je kunt reageren tot en met 29 januari 2024.
- De gesprekken bij de gemeente Bergen op Zoom zijn gepland op 19 februari 2024 (1e ronde) en 26 februari 2024 (2e ronde).
- Voor deze functie is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist.
- Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.
Dit doet Geerts & Partners voor jou
De adviseurs van Geerts & Partners werven en selecteren kandidaten op directie- en managementniveau in het publieke domein. We stellen jouw ambities en wensen centraal, denken actief met je mee en openen graag ons uitgebreide netwerk voor je.Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Audrey van Schaik van Gemeente Bergen op Zoom
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie
Over de organisatie
Als organisatie zijn wij continu op zoek naar de verbinding tussen samenleving en overheid. We willen dat iedereen hier fijn kan wonen, werken en recreëren. Wij zijn een organisatie die vrijheid en verantwoordelijkheid biedt, voor werk waar je uitdaging voelt. Zodat jij en de gemeente blijven groeien. Wij investeren graag in jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling.