Ga direct naar de content
Gemeente Bergen op Zoom

Stagiair Economie, Recreatie en Vrijetijdsbesteding

Solliciteer uiterlijk vrijdag 8 december
plaatsBergen op Zoomlooptijd36 uuronderwijsHBO vervaldatumAl gesloten
Met bijna 70.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.

Jij maakt echt het verschil!

Wij zijn binnen de afdeling Economie, Recreatie en Vrijetijdsbesteding op zoek naar een stagiair die de huidige ondernemersdienstverlening van de gemeente Bergen op Zoom in kaart wil brengen. Wij hebben de opdracht van het college van Burgemeester en Wethouders om de markt beter te faciliteren om zo een plek in de top 100 te bemachtigen van MKB (midden- en kleinbedrijf) vriendelijkste gemeenten van Nederland.

Wat ga jij doen?

Als stagiair bij de afdeling Economie, Recreatie en Vrijetijdsbesteding ga je samen met de collega’s van veel verschillende afdelingen binnen onze organisatie (o.a. inkoop, financiën, communicatie en economie) een nulmeting doen van de huidige dienstverlening. Vervolgens ga je aan de hand van deze nulmeting in gesprek met externe partijen om te komen tot een verbeterplan. Hiervoor kan en mag je gebruik maken van de rapportage ‘Landschap van Ondernemersdienstverlening’ van de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG).

Wat breng je mee?

• Je bent 3de of 4de jaars student van een studie op (minimaal) Hbo-niveau in een economische richting;
  • Je beschikt over goede (mondelinge en schriftelijke) communicatieve vaardigheden, je kunt goed luisteren en je hebt een zakelijke instelling;
  • Je werkt graag samen met anderen en je bent een verbinder;
  • Je bent enthousiast en stressbestendig.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden jou een afwisselende en uitdagende stage. Je komt te werken in een team met enthousiaste collega’s. We stimuleren elkaar om het beste te bereiken. Initiatief wordt gewaardeerd en goede samenwerking is de norm.

Je ontvangt een stagevergoeding ter hoogte van €350 per maand (gebaseerd op een 36-urige werkweek). Wij bieden flexibiliteit binnen je werkuren en mogelijkheden om thuis te werken. Gewenste startdatum is 1 november (startdatum uiterlijk januari 2024). Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG-verklaring) is een vereiste bij start van de stage.

Informatie en sollicitatie

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Julian Kleppe, accountmanager Economische Zaken (tel. 0164 277456). Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Audrey van Schaik, recruiter (tel. 0164 277 226). Zij geven graag antwoord op al jouw vragen.

Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Mail dan z.s.m. je motivatiebrief met CV en wie weet spreken we je snel!

Reageer vandaag

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Audrey van Schaik van Gemeente Bergen op Zoom