Ga direct naar de content
Gemeente Bergen op Zoom

Communicatiemedewerker woningbouwopgave

Solliciteer uiterlijk zondag 29 oktober
plaatsBergen op Zoomlooptijd32 - 36 uursalaris4.537 onderwijsHBO vervaldatumAl gesloten
Met bijna 70.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan een van de waardevolle projecten voor onze inwoners: de woningbouwopgave waar de gemeente voor staat. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.

Dit is werken bij vakgroep communicatie

De vakgroep communicatie is onderdeel van de afdeling HRM, juridische zaken en communicatie. Het communicatieteam bestaat 4 adviseurs en 3 medewerkers. We vormen met elkaar een goed geolied team waarbij we gebruik maken van onze talenten, we vullen elkaar mooi aan. We adviseren en ondersteunen college, directie, management en medewerkers op een prettige en kundige manier. Want interne en externe dienstverlening staat bij ons hoog in het vaandel. We doen dit niet alleen, maar altijd samen met andere vakdisciplines. Onze werkzaamheden zijn uiteenlopend; van vluchtelingenproject tot organisatieontwikkeling, van doorontwikkeling binnenstad tot het duurzamer maken van de gemeente en van het opstellen van een communicatievisie tot het beantwoorden van binnenkomende mails.

Jij maakt het verschil!

Jij bent die enthousiaste communicatieve creatieve duizendpoot!

Gemeente Bergen op Zoom barst van de ambities. Een daarvan is het uitbreiden van het woonaanbod: we willen 7000 nieuwe woningen realiseren tot 2040. We starten met 4 grote pilotprojecten waar we de eerste nieuwe woningen passend bij de historische stad Bergen op Zoom willen realiseren. Deze stap zetten we voor en samen met onze inwoners, ondernemers en partners. Er is een projectgroep gevormd die deze opgave oppakt en gaat realiseren. En we hebben jou daar bij nodig, want jij maakt het verschil.

Samen met de strategisch communicatieadviseur ga jij aan de slag met deze uitdagende klus. Je vervult een initiërende, organisatorische en uitvoerende rol binnen dit project. Het team bestaat o.a. uit programmamanagers, projectleiders, een strategisch communicatieadviseur en projectondersteuners. Met elkaar geven wij onze woningopgave vorm waarbij communicatie en participatie een essentieel onderdeel is. Je denkt mee over de externe communicatie en participatie met betrokkenen zoals inwoners, belanghebbenden en partners en levert een belangrijke bijdrage aan de uitvoering hiervan. Uiteraard vergeet je de interne communicatie niet.

Tot jouw takenpakket horen verder o.a. de volgende taken:
  • Uitvoering van alle uit de communicatiestrategie voortkomende interne en externe communicatie, gericht op verschillende betrokkenen/stakeholders;
  • Het organiseren van bijeenkomsten;
  • Op basis van informatie van het team woningbouwversnelling verzorg je content zoals artikelen, nieuwsberichten, story’s, filmpjes en sociale mediaberichten.

Wat breng je mee?

Je hebt HBO werk- en denkniveau en minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring
  • Je hebt ervaring met het werken binnen een overheidsorganisatie.
  • Je kunt goed planmatig werken.
  • Je hebt een hands-on mentaliteit.
  • Je hebt kennis van en ervaring met het betrekken van diverse doelgroepen die uiteenlopende belangen hebben.
  • Je hebt ervaring met het organiseren van bijeenkomsten.
  • Je hebt een gezonde dosis energie, schakelt makkelijk tussen verschillende soorten taken en niveaus en zorgt ervoor dat zaken voor elkaar komen.
  • Je bent gericht op samenwerken, zoekt actief de dialoog en doet aan informatie-uitwisseling.
  • Kennis van communicatie- en marketing, ook online.
  • Bij voorkeur kennis van en ervaring met communicatiewerkzaamheden in gebiedsontwikkeling.
  • Je hebt een vlotte pen en werkt vanzelfsprekend vanuit de combinatie van tekst en beeld.

Wat bieden wij jou.

Wij bieden een veelzijdige en uitdagende functie in een ambitieuze en dynamische werkomgeving waarbij een prettige werksfeer voorop staat. Er is volop ruimte voor initiatief en kansen om je persoonlijk te ontwikkelen.

Het betreft een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst. Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal € 4.537,- per maand (schaal 9 bij een 36-urige werkweek). Daarnaast bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%, dit kun je vrij besteden aan de beschikbare doelen, passend bij wat jij belangrijk vindt, bijvoorbeeld extra salaris, extra vakantiedagen of een opleiding.

De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Een Verklaring Omtrent Gedrag is een vereiste bij indiensttreding.

Nieuwsgierig?

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Robert Ouwerkerk, manager (tel. 0164 277126). Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Audrey van Schaik, recruiter, (tel. 0164 277228|). Zij geven graag antwoord op al jouw vragen.

Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Verstuur dan hieronder je motivatiebrief met CV vóór 30 oktober 2023 en wie weet spreken we je snel!
Delen:

Reageer vandaag

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Ellen van As van Gemeente Bergen op Zoom

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

Gemeente Bergen op Zoom logo
Adres
Jacob Obrechtlaan 4
4611AR Bergen op Zoom