Ga direct naar de content
Gemeente Bergen op Zoom

Klantmanager Levensonderhoud

Solliciteer uiterlijk donderdag 5 oktober
plaatsBergen op Zoomlooptijd36 uursalaris4.537 onderwijsHBO vervaldatumAl gesloten
Met 68.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.

Dit is werken bij de ISD

De Intergemeentelijke Sociale Dienst (ISD) Brabantse Wal is een samenwerkingsverband van de gemeenten Bergen op Zoom, Steenbergen en Woensdrecht. De ISD voert voor deze drie gemeenten de taken uit op het gebied van de sociale zekerheid. Wij helpen inwoners als ze (tijdelijk) geen of weinig inkomen hebben en begeleiden mensen met een uitkering naar werk. Hierbij gaan we uit van ieders eigen kracht en zorgen ervoor dat iedereen op een eigen manier mee kan doen, we hebben oog voor de mensen en de ontwikkeling.

Bij de ISD werken mensen met passie voor hun werk die gedreven worden om impact voor hun inwoners te realiseren en er daarbij niet voor schromen om een stapje meer te zetten.

Jij maakt echt het verschil

Als Klantmanager Levensonderhoud ben je verantwoordelijk voor het beoordelen van de financiële behoeften van onze cliënten en het verstrekken van passende ondersteuning om hun basisbehoeften te waarborgen.

Je behandelt en beoordeelt aanvragen op het gebied van de Participatiewet, Ioaw. Het is dus belangrijk dat je actuele kennis hebt van de relevante wet- en regelgeving (Participatiewet) alsmede van voorliggende voorzieningen. Je voert rechtmatigheidsonderzoeken uit en voert gesprekken (telefonisch of persoonlijk) in het kader van de dienstverlening. Alle verkregen informatie verwerk je in rapportages en in Suite4 Werk. Je kunt overzicht bewaren over jouw eigen, vaak drukke caseload, ook in complexe situaties.

Wat breng je mee?

  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als klantmanager Levensonderhoud binnen een sociale dienst;
  • Je bent empathisch en hebt uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt inhoudelijke kennis van en ervaring met de Participatiewet;
  • Je hebt ervaring met de softwareapplicatieSuite4werk;
  • Je hebt een afgeronde relevante opleiding op minimaal HBO-niveau.

Wat bieden wij jou?

Bij ons kom je werken in een team met enthousiaste collega’s. We stimuleren elkaar om het beste te bereiken. Initiatief wordt gewaardeerd en goede samenwerking is de norm.

Wij bieden jou een afwisselende en uitdagende functie. Er is volop ruimte voor initiatief en kansen om je persoonlijk en professioneel te ontwikkelen. Hierbij krijg je natuurlijk alle ondersteuning van je collega’s.

Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst. Hierbij hoort een aantrekkelijk salaris van maximaal € 4.537,- bruto per maand (schaal 9 bij een 36-urige werkweek). Begin je in een wat meer startende rol? Geen probleem, waardering in de aanloopschaal is mogelijk. Maandelijks bouw je over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%. Dit budget dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen.

Vanuit een arbeidsovereenkomst bij de gemeente Bergen op Zoom kom je effectief te werken bij de ISD.

Daarnaast bieden wij flexibiliteit binnen je werkuren en mogelijkheden om thuis te werken. De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Een Verklaring Goed Gedrag (VOG-verklaring) is een vereiste bij indiensttreding.

Informatie en sollicitatie

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Ron van Toor (directeur) als waarnemer van Jacoline Lokker-Blom, Manager Inkomen. Hij is bereikbaar op tel. 06-21526732. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Audrey van Schaik, recruiter, tel. 0164-277228. Zij geven graag antwoord op al jouw vragen.

Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Mail ons dan je motivatiebrief met CV. Dit kan tot en met 5 oktober 2023. Wie weet spreken we je snel! Om snel duidelijkheid te geven worden alle gesprekken in week 42 (16 t/m 20 oktober) gevoerd.
Delen:

Reageer vandaag

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Audrey van Schaik van Gemeente Bergen op Zoom

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

Gemeente Bergen op Zoom logo
Adres
Jacob Obrechtlaan 4
4611AR Bergen op Zoom