Ga direct naar de content
Gemeente Bergen op Zoom

Jurist Omgevingsrecht (Wabo Handhaving)

Solliciteer uiterlijk maandag 21 augustus
plaatsBergen op Zoomlooptijd24 - 36 uursalaris5.725 onderwijsHBO vervaldatumAl gesloten
Met 68.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.

Dit is werken bij de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Vergunningverlening



De werkzaamheden op de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Vergunningverlening (ruim 26 fte groot) zijn heel divers. Zo toetsen we ontwerpen en tekeningen op volledigheid en uitvoerbaarheid, houden we toezicht op verleende omgevingsvergunningen, maar zorgen we ook dat alle aanvragen en projecten op een goede manier worden uitgevoerd. We handhaven als het nodig is. Samen beschermen en benutten we de fysieke leefomgeving!

Jij maakt echt het verschil!

Als Jurist Wabo Handhaving ben je verantwoordelijk voor het opstellen van handhavingsbesluiten, vertegenwoordig je de gemeente in bezwaar- en beroepsprocedures en houd je regie over de totale handhavingsprocedure.

Je werkterrein omvat onderwerpen binnen de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo), na 1 januari 2024 de Omgevingswet. Je adviseert het college van B&W en je stemt af met de portefeuillehouder. Verder lever je een actieve bijdrage aan de P&C cyclus. Je werkt nauw en integraal samen met collega’s binnen en buiten de afdeling en met externe partners zoals de Omgevingsdienst.

De werkzaamheden vallen in het algemeen binnen kantoortijden, maar vragen een flexibele opstelling als de actualiteit daarom vraagt.

Wat breng je mee?

Je bent een enthousiaste en betrokken collega. Je hebt goede kennis van het bestuursrecht en van het handhavingsrecht in het bijzonder. Ervaring met het werkterrein Wabo is een absolute pre. Je beschikt over minimaal een HBO opleiding die aansluit bij de functie van jurist.

Daarnaast beschik je over goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden en kun je zowel zelfstanding als in teamverband werken. Je kunt je inleven in diverse belangen en bent in staat om binnen deze dynamiek jouw juridisch advies op een overtuigende, heldere manier over te brengen.

Je vindt het een uitdaging om bij te dragen aan de ontwikkelingen binnen de organisatie.

Wat bieden we jou?

Wij bieden een veelzijdige en uitdagende functie in een ambitieuze en dynamische werkomgeving waarbij een prettige werksfeer voorop staat. Er is volop ruimte voor initiatief en kansen om je persoonlijk te ontwikkelen.

Het betreft een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst. Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal €5.725,- bruto per maand (schaal 11 bij een 36-urige werkweek). Daarnaast bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%. Dit kun je vrij besteden aan bijvoorbeeld extra salaris, extra vakantiedagen of een opleiding.

Daarnaast bieden wij flexibiliteit binnen je werkuren en mogelijkheden om thuis te werken. De gewenste startdatum is 1 oktober 2023. Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG-verklaring) is een vereiste bij indiensttreding.

Informatie en sollicitatie

Voor meer informatie over deze functie en over de procedure kun je contact opnemen met Bianca van Hooijdonk, interimmanager Ruimtelijke Ontwikkeling en Vergunningverlening, telefoonnummer 0164-277738.

Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Verstuur dan hieronder je motivatiebrief met CV vóór 23 augustus 2023 en wie weet spreken we je snel!
Delen:

Reageer vandaag

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Audrey van Schaik van Gemeente Bergen op Zoom

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

Gemeente Bergen op Zoom logo
Adres
Jacob Obrechtlaan 4
4611AR Bergen op Zoom