Gemeente Bergen op Zoom
Projectleider ICT
Solliciteer uiterlijk zaterdag 5 augustus
plaatsBergen op Zoomlooptijd36 uursalaris5.725 onderwijsHBO vervaldatumAl gesloten
Met 68.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.
De afdeling Informatisering en Automatisering ondersteunt met het maken van een visie en beleid, het adviseren van collega’s over en het beschikbaar stellen van betrouwbare, bruikbare, veilige, toegankelijke informatie en het verbeteren van werkprocessen. Dit doen we door het zorgvuldig afstemmen van het aanbod op de vraag, professioneel beheer en het succesvol veelal projectmatig doorvoeren van veranderingen die ervoor zorgen dat de informatievoorziening en de inrichting van onze processen optimaal bijdragen aan het realiseren van de dienstverlening van onze gemeente.
Het team Advies en Projecten ( ± 10 medewerkers) heeft een aantal I adviseurs en projectleiders van verschillende niveaus en leeftijden.
De projecten kunnen betrekking hebben op het fysieke domein, sociaal domein of gemeentelijke bedrijfsvoering. Variatie en afwisseling genoeg! Projecten managen doe je in samenspel met de opdrachtgever (veelal de lijnmanager) en de gebruikers. Jij bent van begin tot eind betrokken bij het project. Het is jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het project vlekkeloos verloopt.
Als projectmanager leid je het projectteam dat aan de lat staat voor de uitvoering van de projectopdracht. Doordat jij je enthousiasme weet over te brengen naar het projectteam, halen jullie samen het beste resultaat! Samenwerken is van groot belang en je bent de initiator en drijvende kracht achter een project. Dat is soms bikkelen en hectisch om de deadline te halen, maar geeft ook een kick als jij met je team het projectresultaat hebt gehaald.
Competenties als
Het betreft een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst. Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal € 5.725,00 bruto per maand (schaal 11 bij een 36-urige werkweek). Daarnaast bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%, dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen.
Daarnaast bieden wij flexibele werkuren (afgestemd binnen je team) en mogelijkheden om thuis te werken. De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG-verklaring) is een vereiste bij indiensttreding.
Wil je meer weten over de procedure, neem dan contact op met Audrey van Schaik, recruiter, t. 0164-277228.
Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Verstuur dan hieronder je motivatiebrief met CV vóór 7 augustus 2023 en wie weet spreken we je snel!
Werken bij de afdeling Informatisering en Automatisering
De afdeling Informatisering en Automatisering ondersteunt met het maken van een visie en beleid, het adviseren van collega’s over en het beschikbaar stellen van betrouwbare, bruikbare, veilige, toegankelijke informatie en het verbeteren van werkprocessen. Dit doen we door het zorgvuldig afstemmen van het aanbod op de vraag, professioneel beheer en het succesvol veelal projectmatig doorvoeren van veranderingen die ervoor zorgen dat de informatievoorziening en de inrichting van onze processen optimaal bijdragen aan het realiseren van de dienstverlening van onze gemeente.
Het team Advies en Projecten ( ± 10 medewerkers) heeft een aantal I adviseurs en projectleiders van verschillende niveaus en leeftijden.
Jij maakt het verschil!
Je uitdaging bestaat uit het leiden van projecten die kunnen variëren van bijvoorbeeld de vervanging van software en inrichting en implementatie hiervan. Maar ook bijvoorbeeld de hele inrichting van de digitale procesorganisatie als er nieuwe taken of wetgeving op de gemeente afkomen.De projecten kunnen betrekking hebben op het fysieke domein, sociaal domein of gemeentelijke bedrijfsvoering. Variatie en afwisseling genoeg! Projecten managen doe je in samenspel met de opdrachtgever (veelal de lijnmanager) en de gebruikers. Jij bent van begin tot eind betrokken bij het project. Het is jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het project vlekkeloos verloopt.
Als projectmanager leid je het projectteam dat aan de lat staat voor de uitvoering van de projectopdracht. Doordat jij je enthousiasme weet over te brengen naar het projectteam, halen jullie samen het beste resultaat! Samenwerken is van groot belang en je bent de initiator en drijvende kracht achter een project. Dat is soms bikkelen en hectisch om de deadline te halen, maar geeft ook een kick als jij met je team het projectresultaat hebt gehaald.
Wat breng je mee?
- De beschikking over een HBO of WO opleiding op het vlak van ICT of bedrijfskunde;
- Kennis en ervaring met ICT implementaties;
- Je bent Prince II of IPMA C gecertificeerd of bent bereid die te halen;
- Aantoonbare ervaring als projectmanager met vergelijkbare implementatie projecten is vanzelfsprekend
Competenties als
- Communicatief sterk, besluitvaardig en resultaatgericht
- Proactief, verbindend en een bruggenbouwer
- Enthousiast en optimistisch
Wat bieden wij jou
Wij bieden een veelzijdige en uitdagende functie in een ambitieuze en dynamische werkomgeving waarbij een prettige werksfeer voorop staat. Er is volop ruimte voor initiatief en kansen om je persoonlijk te ontwikkelen.Het betreft een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst. Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal € 5.725,00 bruto per maand (schaal 11 bij een 36-urige werkweek). Daarnaast bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%, dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen.
Daarnaast bieden wij flexibele werkuren (afgestemd binnen je team) en mogelijkheden om thuis te werken. De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG-verklaring) is een vereiste bij indiensttreding.
Informatie en sollicitatie
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Elsemieke Viergever, afdelingsmanager Informatisering en Automatisering, 0164-277056.Wil je meer weten over de procedure, neem dan contact op met Audrey van Schaik, recruiter, t. 0164-277228.
Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Verstuur dan hieronder je motivatiebrief met CV vóór 7 augustus 2023 en wie weet spreken we je snel!
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Ellen van As van Gemeente Bergen op Zoom
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie
Over de organisatie
Als organisatie zijn wij continu op zoek naar de verbinding tussen samenleving en overheid. We willen dat iedereen hier fijn kan wonen, werken en recreëren. Wij zijn een organisatie die vrijheid en verantwoordelijkheid biedt, voor werk waar je uitdaging voelt. Zodat jij en de gemeente blijven groeien. Wij investeren graag in jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling.