Gemeente Bergen op Zoom
Klantmanager Schuldhulpverlening
Solliciteer uiterlijk zondag 2 juli
plaatsBergen op Zoomlooptijd36 uursalaris4.208 onderwijsHBO vervaldatumAl gesloten
Met 68.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.
Dit is werken bij de ISD
De Intergemeentelijke Sociale Dienst (ISD) Brabantse Wal is een samenwerkingsverband van de gemeenten Bergen op Zoom, Steenbergen en Woensdrecht. De ISD voert voor deze drie gemeenten de taken uit op het gebied van de sociale zekerheid. Wij helpen inwoners als ze (tijdelijk) geen of weinig inkomen hebben en begeleiden mensen met een uitkering naar werk. Hierbij gaan we uit van ieders eigen kracht en zorgen ervoor dat iedereen op een eigen manier mee kan doen, we hebben oog voor de mensen en de ontwikkeling.
Bij de ISD werken mensen met passie voor hun werk die gedreven worden om impact voor hun inwoners te realiseren en er daarbij niet voor schromen om een stapje meer te zetten.
Jij bent een vraagbaak voor inwoners, collega's en samenwerkingspartners als het gaat om financiële zelfredzaamheid én jij vindt het leuk om op pad te gaan en het taboe op schulden te doorbreken. Door jouw inzet weten steeds meer inwoners de weg naar hulp bij schulden te vinden.
Het betreft een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd. Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal € 4208,-bruto per maand (schaal 9 bij een 36-urige werkweek). Waardering in de aanloopschaal is mogelijk. Daarnaast bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%, dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen.
De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG-verklaring) is een vereiste bij indiensttreding.
Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Mail ons dan je motivatiebrief met CV via het onderstaande sollicitatieformulier. Dit kan t/m 3 juli 2023. De gesprekken vinden plaats in week 27.
Wie weet spreken we je snel!
Dit is werken bij de ISD
De Intergemeentelijke Sociale Dienst (ISD) Brabantse Wal is een samenwerkingsverband van de gemeenten Bergen op Zoom, Steenbergen en Woensdrecht. De ISD voert voor deze drie gemeenten de taken uit op het gebied van de sociale zekerheid. Wij helpen inwoners als ze (tijdelijk) geen of weinig inkomen hebben en begeleiden mensen met een uitkering naar werk. Hierbij gaan we uit van ieders eigen kracht en zorgen ervoor dat iedereen op een eigen manier mee kan doen, we hebben oog voor de mensen en de ontwikkeling.
Bij de ISD werken mensen met passie voor hun werk die gedreven worden om impact voor hun inwoners te realiseren en er daarbij niet voor schromen om een stapje meer te zetten.
Jij maakt het verschil!
Als Klantmanager Schuldhulpverlening handel je zelfstandig aanvragen schuldhulpverlening af. Je voert de regie op trajecten schulddienstverlening en bent de verbindende schakel tussen partijen in het veld. Dit doe je door middel van intake- en adviesgesprekken met inwoners. Zo nodig stel jij samen met de inwoner een plan op voor het vervolgtraject. Binnen het speelveld van schulddienstverlening weet jij wat er mogelijk is om inwoners weer financieel zelfredzaam te maken. Jij bewaakt de wettelijke termijnen en jij neemt beslissingen op grond van wet- en regelgeving. Jij bent een vraagbaak voor inwoners, collega's en samenwerkingspartners als het gaat om financiële zelfredzaamheid én jij vindt het leuk om op pad te gaan en het taboe op schulden te doorbreken. Door jouw inzet weten steeds meer inwoners de weg naar hulp bij schulden te vinden.Jij bent een vraagbaak voor inwoners, collega's en samenwerkingspartners als het gaat om financiële zelfredzaamheid én jij vindt het leuk om op pad te gaan en het taboe op schulden te doorbreken. Door jouw inzet weten steeds meer inwoners de weg naar hulp bij schulden te vinden.
Wat breng je mee?
- Je hebt een afgeronde relevante opleiding op minimaal HBO-niveau;
- Je hebt minimaal 2 jaar recente werkervaring als Klantmanager Schuldhulpverlening binnen een sociale dienst;
- Je hebt ervaring in motiverende gespreksvoering en oplossingsgericht werken;
- Je weet een goede balans te vinden tussen ziel en zakelijkheid
- Je hebt inhoudelijke kennis heeft van en ervaring heeft met de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening;
- Je hebt ervaring met de softwareapplicatie Suite4werk en Corsa.
- Je kunt omgaan met het spanningsveld tussen individuele wensen en de mogelijkheden van de schuldhulpverlening.
- Je bent klantgericht, analytisch, creatief besluitvaardig en beschikt over goede communicatieve en contactuele vaardigheden en kritisch.
- Je hebt doorzettingsvermogen, inlevingsvermogen en overtuigingskracht.
Wat bieden wij jou
Wij bieden een afwisselende en uitdagende functie in een ambitieuze en dynamische werkomgeving waarbij een prettige werksfeer voorop staat. Er is volop ruimte voor initiatief en kansen om je persoonlijk te ontwikkelen.Het betreft een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd. Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal € 4208,-bruto per maand (schaal 9 bij een 36-urige werkweek). Waardering in de aanloopschaal is mogelijk. Daarnaast bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%, dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen.
De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG-verklaring) is een vereiste bij indiensttreding.
Nieuwsgierig?
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Mieke Borgions, Manager Participatie, t. 0164-277790. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Audrey van Schaik, recruiter, t. 0164 277228. Zij geven graag antwoord op al jouw vragen.Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Mail ons dan je motivatiebrief met CV via het onderstaande sollicitatieformulier. Dit kan t/m 3 juli 2023. De gesprekken vinden plaats in week 27.
Wie weet spreken we je snel!
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Ellen van As van Gemeente Bergen op Zoom
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie
Over de organisatie
Als organisatie zijn wij continu op zoek naar de verbinding tussen samenleving en overheid. We willen dat iedereen hier fijn kan wonen, werken en recreëren. Wij zijn een organisatie die vrijheid en verantwoordelijkheid biedt, voor werk waar je uitdaging voelt. Zodat jij en de gemeente blijven groeien. Wij investeren graag in jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling.