Gemeente Bergen op Zoom
Adviseur Veiligheid, tevens Bibob-Coördinator
Solliciteer uiterlijk maandag 22 mei
plaatsBergen op Zoomlooptijd36 uursalaris5.009 onderwijsHBO vervaldatumAl gesloten
Met 68.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.
Dit is werken bij de afdeling Openbare orde en Veiligheid
Onze veiligheidsmissie is door op een juiste wijze vergunningen te verlenen, concrete veiligheidsaanpakken uit te voeren, toezicht te houden en zo nodig te handhaven, zorg te dragen voor een goede maar vooral veilige leefomgeving en het vertrouwen in onze gemeente te vergroten.
Het veiligheidsdomein is een zeer gevarieerd werkterrein, waarbij wet- en regelgeving hoog in het vaandel staan. Daarnaast vraagt werken binnen dit domein vaak maatwerk (immers elke casus is anders) waarbij we altijd het maatschappelijk effect voor ogen houden. De afdeling bestaat uit boa’s, adviseurs, een veiligheidsmarinier, vergunningverleners en juristen. Door het werkveld werk je samen met veel interne collega’s en heb je veel externe contacten.
Je ontwikkelt, actualiseert en voert beleid en actieplannen uit op het gebied van ondermijning. Verder ben je ons aanspreekpunt voor het RIEC, onze samenwerkingspartner in de strijd tegen ondermijnende criminaliteit.
Ook vervul je de rol van Bibob-coördinator. Je zorgt voor actuele kaders, goede werkprocessen en je hebt de regie bij complexe Bibob-toetsen. Je bent de vraagbaak voor onze Bibob-toetsers en bewaak je de termijnen en voortgang.
Onderdeel van de functie is tevens het thema Veilige Publieke Taak en weerbaarheid, door bijvoorbeeld te zorgen dat we voldoen aan de zgn. “Brabantse norm”. Vanuit deze taak sluit je aan bij de districtelijke werkgroep Weerbare Overheid.
Tot slot bestaat de mogelijkheid dat je een wijk krijgt toegewezen waarvoor je een veiligheidsaanpak opstelt en de regie voert op de uitwerking daarvan. Ook draai je mee in het veiligheidspiket.
Overige functie eisen:
Kun je niet achter al deze punten een vinkje zetten, maar heb je wel de potentie en wil om door te groeien? Geen zorgen, solliciteer gewoon! Samen ontdekken we wat we wél kunnen doen.
Het betreft een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst. Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal € 5.009,- bruto per maand (schaal 10 bij een 36-urige werkweek, peildatum 2 januari 2023). Waardering in de aanloopschaal is mogelijk. Daarnaast bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%, dit kun je vrij besteden aan de beschikbare doelen, passend bij wat jij belangrijk vindt, bijvoorbeeld extra salaris, extra vakantiedagen of een opleiding.
Daarnaast bieden wij flexibiliteit binnen je werkuren en mogelijkheden om thuis te werken. De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Gezien de aard van de functie kan screening onderdeel uitmaken van de werving procedure. Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG-verklaring) is een vereiste bij indiensttreding.
Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Verstuur dan hieronder je motivatiebrief met CV vóór 22 mei 2023 en wie weet spreken we je snel!
Dit is werken bij de afdeling Openbare orde en Veiligheid
Onze veiligheidsmissie is door op een juiste wijze vergunningen te verlenen, concrete veiligheidsaanpakken uit te voeren, toezicht te houden en zo nodig te handhaven, zorg te dragen voor een goede maar vooral veilige leefomgeving en het vertrouwen in onze gemeente te vergroten.
Het veiligheidsdomein is een zeer gevarieerd werkterrein, waarbij wet- en regelgeving hoog in het vaandel staan. Daarnaast vraagt werken binnen dit domein vaak maatwerk (immers elke casus is anders) waarbij we altijd het maatschappelijk effect voor ogen houden. De afdeling bestaat uit boa’s, adviseurs, een veiligheidsmarinier, vergunningverleners en juristen. Door het werkveld werk je samen met veel interne collega’s en heb je veel externe contacten.
Jij maakt het verschil!
Als adviseur Veiligheid lever je een bijdrage aan beleidsontwikkeling en -uitvoering op het brede terrein van veiligheid. Je kerntaak daarbinnen is de bestuurlijke aanpak van ondermijning.Je ontwikkelt, actualiseert en voert beleid en actieplannen uit op het gebied van ondermijning. Verder ben je ons aanspreekpunt voor het RIEC, onze samenwerkingspartner in de strijd tegen ondermijnende criminaliteit.
Ook vervul je de rol van Bibob-coördinator. Je zorgt voor actuele kaders, goede werkprocessen en je hebt de regie bij complexe Bibob-toetsen. Je bent de vraagbaak voor onze Bibob-toetsers en bewaak je de termijnen en voortgang.
Onderdeel van de functie is tevens het thema Veilige Publieke Taak en weerbaarheid, door bijvoorbeeld te zorgen dat we voldoen aan de zgn. “Brabantse norm”. Vanuit deze taak sluit je aan bij de districtelijke werkgroep Weerbare Overheid.
Tot slot bestaat de mogelijkheid dat je een wijk krijgt toegewezen waarvoor je een veiligheidsaanpak opstelt en de regie voert op de uitwerking daarvan. Ook draai je mee in het veiligheidspiket.
Wat breng je mee?
Je hebt brede kennis van beleidsthema’s binnen het domein Veiligheid met name op het gebied van de bestuurlijke aanpak van ondermijning. Je bent in staat ontwikkelingen in je omgeving te signaleren en te analyseren. Je beschikt over de nodige vaardigheden om dit vervolgens te vertalen naar een helder advies voor je bestuurlijke opdrachtgevers. Aangezien het brede werkterrein van veiligheid het noodzakelijk maakt dat beleid op integrale wijze tot stand komt, ben je samenwerkingsgericht, een netwerker en in staat om plan- en procesmatig te denken en te handelen. Je bent initiatiefrijk en prima in staat om zelfstandig in een politiek-bestuurlijke omgeving te werken.Overige functie eisen:
- Je hebt een relevantie opleiding afgerond op HBO niveau (Integrale Veiligheid, bestuurskunde);
- Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift;
- Je ben in staat om relevante wet- en regelgeving snel eigen te maken;
- Je hebt een helicopterview en je bent standvastig;
- Je bent enthousiast, nieuwsgierig en stressbestendig;
- Je bent initiatiefrijk en hebt een proactieve houding;
- Betrouwbaar en integer;
- Bereidheid om AOV piket diensten te draaien.
Kun je niet achter al deze punten een vinkje zetten, maar heb je wel de potentie en wil om door te groeien? Geen zorgen, solliciteer gewoon! Samen ontdekken we wat we wél kunnen doen.
Wat bieden wij jou
Wij bieden een veelzijdige en uitdagende functie in een ambitieuze en dynamische werkomgeving waarbij een prettige werksfeer voorop staat. Er is volop ruimte voor initiatief en kansen om je persoonlijk te ontwikkelen.Het betreft een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst. Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal € 5.009,- bruto per maand (schaal 10 bij een 36-urige werkweek, peildatum 2 januari 2023). Waardering in de aanloopschaal is mogelijk. Daarnaast bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%, dit kun je vrij besteden aan de beschikbare doelen, passend bij wat jij belangrijk vindt, bijvoorbeeld extra salaris, extra vakantiedagen of een opleiding.
Daarnaast bieden wij flexibiliteit binnen je werkuren en mogelijkheden om thuis te werken. De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Gezien de aard van de functie kan screening onderdeel uitmaken van de werving procedure. Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG-verklaring) is een vereiste bij indiensttreding.
Nieuwsgierig?
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Jacqueline Borstrok, Strategisch Adviseur Veiligheid, 0164-277217. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Martijn Hinsen, manager, 0164-277507. Zij geven graag antwoord op al jouw vragen.Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Verstuur dan hieronder je motivatiebrief met CV vóór 22 mei 2023 en wie weet spreken we je snel!
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Ellen van As van Gemeente Bergen op Zoom
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie
Over de organisatie
Als organisatie zijn wij continu op zoek naar de verbinding tussen samenleving en overheid. We willen dat iedereen hier fijn kan wonen, werken en recreëren. Wij zijn een organisatie die vrijheid en verantwoordelijkheid biedt, voor werk waar je uitdaging voelt. Zodat jij en de gemeente blijven groeien. Wij investeren graag in jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling.