Gemeente Bergen op Zoom
Beleidsadviseur APV en Bijzondere Wetten
Solliciteer uiterlijk zaterdag 15 april
plaatsBergen op Zoomlooptijd36 uursalaris4.671 onderwijsHBO vervaldatumAl gesloten
Met 68.000 inwoners en ruim 600 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.
Dit is werken bij afdeling Openbare Orde & Veiligheid (OOV)
Het veiligheidsdomein is een zeer gevarieerd werkterrein, waarbij wet- en regelgeving hoog in het vaandel staan. Onze veiligheidsmissie is door op een juiste wijze vergunningen te verlenen, concrete veiligheidsaanpakken uit te voeren, toezicht te houden en zo nodig te handhaven, zorg te dragen voor een goede maar vooral veilige leefomgeving en zo het vertrouwen in onze gemeente te vergroten.
Daarnaast vraagt werken binnen dit domein vaak maatwerk (immers elke casus is anders) waarbij we altijd het maatschappelijk effect voor ogen houden. De afdeling bestaat uit boa’s, adviseurs, een veiligheidsmarinier, vergunningverleners en juristen. Door het werkveld werk je samen met veel interne collega’s en heb je veel externe contacten.
Wij vinden niet alleen vertier en ontspanning belangrijk, maar ook dat onze inwoners een veilige woonomgeving hebben. Daarom bestaat de mogelijkheid dat je ook een wijk krijgt toegewezen waarvoor je een veiligheidsaanpak opstelt en de regie voert op de uitwerking daarvan.
Voor collega’s en de portefeuillehouder ben je specialist, vraagbaak en adviseur tegelijk.
Wat houden de werkzaamheden specifiek in?
Verder beschik je over de volgende kwalificaties:
Het betreft een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vaste aanstelling. Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal € 4.671,- bruto per maand (schaal 10 bij een 36-urige werkweek). Waardering in de aanloopschaal is mogelijk. Daarnaast bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%, dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen.
Daarnaast bieden wij flexibiliteit binnen je werkuren en mogelijkheden om thuis te werken. De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Een Verklaring Goed Gedrag (VOG-verklaring) is een vereiste bij indiensttreding.
Ben je enthousiast? Wij zien jouw sollicitatie graag tegemoet!
Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Verstuur dan hieronder je motivatiebrief met CV vóór 17 april 2023 en wie weet spreken we je snel!
Dit is werken bij afdeling Openbare Orde & Veiligheid (OOV)
Het veiligheidsdomein is een zeer gevarieerd werkterrein, waarbij wet- en regelgeving hoog in het vaandel staan. Onze veiligheidsmissie is door op een juiste wijze vergunningen te verlenen, concrete veiligheidsaanpakken uit te voeren, toezicht te houden en zo nodig te handhaven, zorg te dragen voor een goede maar vooral veilige leefomgeving en zo het vertrouwen in onze gemeente te vergroten.
Daarnaast vraagt werken binnen dit domein vaak maatwerk (immers elke casus is anders) waarbij we altijd het maatschappelijk effect voor ogen houden. De afdeling bestaat uit boa’s, adviseurs, een veiligheidsmarinier, vergunningverleners en juristen. Door het werkveld werk je samen met veel interne collega’s en heb je veel externe contacten.
Jij maakt het verschil!
Bergen op Zoom is dé evenementen- en horecastad van West-Brabant! Jij hebt een belangrijke rol om dit op een veilige wijze mogelijk te maken. Als adviseur APV en Bijzondere Wetten sta je namelijk aan de lat voor beleidsontwikkeling en advisering op onderwerpen uit de APV, complexe evenementenvergunningen en diverse bijzondere wetten. Je zorgt er ook voor dat het vergunningenproces wordt geoptimaliseerd en daarmee ben je de schakel tussen onze vergunningverleners, hulpdiensten en organisatoren en horeca ondernemers.Wij vinden niet alleen vertier en ontspanning belangrijk, maar ook dat onze inwoners een veilige woonomgeving hebben. Daarom bestaat de mogelijkheid dat je ook een wijk krijgt toegewezen waarvoor je een veiligheidsaanpak opstelt en de regie voert op de uitwerking daarvan.
Voor collega’s en de portefeuillehouder ben je specialist, vraagbaak en adviseur tegelijk.
Wat houden de werkzaamheden specifiek in?
- Je adviseert over het toepassen van onderwerpen uit de APV en zo nodig bij complexe vergunningaanvragen
- Je hebt een coördinerende rol bij grote evenementen
- Je houdt de APV actueel, ook in relatie tot bestaande en toekomstige wetgeving
- Je optimaliseert het vergunningenproces
- Je ontwikkelt en past beleid toe met betrekking tot bijzondere wetten, zoals:
- Horeca (terrassen, veilig uitgaan)
- Alcoholwet (regulering proeverijen, handhavings- en preventieplan, sanctiebeleid)
- Prostitutie en bestrijding misstanden seksbranche
- Kansspelen
- Beleid Cameratoezicht
- Je neemt deel aan regionale overleggen over beleidsontwikkeling (APV, Sanctiebeleid, Handhavings- en Preventiebeleid).
- Je vertegenwoordigt de gemeente bij bezwaar- en beroepsprocedures.
- Je draait mee in het AOV piket.
Wat breng je mee?
Je bent een stevige persoonlijkheid en hebt je sporen verdiend met beleidsadvisering over bovengenoemde onderwerpen. Je bent in staat om (landelijke) ontwikkelingen te vertalen in lokaal beleid en Bergse uitvoeringsplannen. Je analyseert processen en belangen, je bent in staat om concrete verbeteringen en acties te benoemen en realiseren. Je bent initiatiefrijk en prima in staat om zelfstandig in een politiek-bestuurlijke omgeving te werken. Je communiceert helder, zowel schriftelijk als mondeling, met gevoel voor humor. Je bent met je kennis, houding en gedrag een rustpunt voor je naaste collega’s en bestuurders.Verder beschik je over de volgende kwalificaties:
- HBO werk- en denkniveau
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij gemeenten
- Je kunt omgaan met verschillende krachtenvelden en met belangentegenstellingen
- Je bent enthousiast, stressbestendig, nuchter, nieuwsgierig en passievol
Wat bieden wij jou
Wij bieden een veelzijdige en uitdagende functie in een ambitieuze en dynamische werkomgeving waarbij een prettige werksfeer voorop staat. Er is volop ruimte voor initiatief en kansen om je persoonlijk te ontwikkelen.Het betreft een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vaste aanstelling. Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal € 4.671,- bruto per maand (schaal 10 bij een 36-urige werkweek). Waardering in de aanloopschaal is mogelijk. Daarnaast bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%, dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen.
Daarnaast bieden wij flexibiliteit binnen je werkuren en mogelijkheden om thuis te werken. De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Een Verklaring Goed Gedrag (VOG-verklaring) is een vereiste bij indiensttreding.
Nieuwsgierig?
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Martijn Hinsen, manager OOV, tel. 0164 277507.Ben je enthousiast? Wij zien jouw sollicitatie graag tegemoet!
Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Verstuur dan hieronder je motivatiebrief met CV vóór 17 april 2023 en wie weet spreken we je snel!
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Ellen van As van Gemeente Bergen op Zoom
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie
Over de organisatie
Als organisatie zijn wij continu op zoek naar de verbinding tussen samenleving en overheid. We willen dat iedereen hier fijn kan wonen, werken en recreëren. Wij zijn een organisatie die vrijheid en verantwoordelijkheid biedt, voor werk waar je uitdaging voelt. Zodat jij en de gemeente blijven groeien. Wij investeren graag in jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling.