Gemeente Bergen op Zoom
Klantmanager Schuldhulpverlening
Solliciteer uiterlijk zaterdag 11 maart
plaatsBergen op Zoomlooptijd36 uursalaris4.208 onderwijsHBO vervaldatumAl gesloten
Met 68.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.
Dit is werken bij
De Intergemeentelijke Sociale Dienst (ISD) Brabantse Wal is een samenwerkingsverband van de gemeenten Bergen op Zoom, Steenbergen en Woensdrecht. De ISD voert voor deze drie gemeenten de taken uit op het gebied van de sociale zekerheid. Voor de vakgroep Schuldhulpverlening zijn wij op zoek naar een nieuwe en enthousiaste collega.
Jij maakt echt het verschil
Voor ons team zijn wij op zoek naar een enthousiaste collega met minimaal HBO werk- en denkniveau. Jij weet van aanpakken en houdt van een uitdaging. Afspraak is bij jou altijd afspraak, maar je begrijpt ook dat de klant door stress zijn afspraak kan vergeten. Ervaring als schuldhulpverlener en ervaring in motiverende gespreksvoering en oplossingsgericht werken is een vereiste. Het is van belang dat je oog hebt voor de klant en beschikt over inlevingsvermogen. Daarnaast beschik je over goede communicatieve vaardigheden en gesprekstechnieken die je inzet tijdens (soms lastige) gesprekken.
Je begint je werkdag thuis of op kantoor. Na een bak koffie en een praatje, ga je naar je werkplek. Door de diversiteit aan werkzaamheden kan iedere dag er anders uitzien.
Je voert de regie op trajecten schulddienstverlening en bent de verbindende schakel tussen partijen in het veld. Dit doe je door middel van intake- en adviesgesprekken met inwoners. Zo nodig stel jij samen met de inwoner een plan op voor het vervolgtraject. Binnen het speelveld van schulddienstverlening weet jij wat er mogelijk is om inwoners weer financieel zelfredzaam te maken. Jij bewaakt de wettelijke termijnen en jij neemt beslissingen op grond van wet- en regelgeving. Jij bent een vraagbaak voor inwoners, collega's en samenwerkingspartners als het gaat om financiële zelfredzaamheid én jij vindt het leuk om op pad te gaan en het taboe op schulden te doorbreken. Door jouw inzet weten steeds meer inwoners de weg naar hulp bij schulden te vinden.
Wat breng je mee?
Jij bent klantgericht, analytisch, besluitvaardig en beschikt over goede communicatieve en contactuele vaardigheden. Jij kunt omgaan met het spanningsveld tussen individuele wensen en de mogelijkheden van de schuldhulpverlening.
Jouw competenties zijn: Creativiteit, doorzettingsvermogen, samenwerken, netwerken, inlevingsvermogen, overtuigingskracht, zelfontwikkeling, flexibel en zelfreflectie.
Wat bieden wij jou?
Wij bieden een veelzijdige en uitdagende functie in een ambitieuze en dynamische werkomgeving waarbij een prettige werksfeer voorop staat. Er is volop ruimte voor initiatief en kansen om je persoonlijk te ontwikkelen.
Het betreft een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd. Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal € 4208,-bruto per maand (schaal 9 bij een 36-urige werkweek). Tevens bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%, dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen.
Daarnaast bieden wij flexibiliteit binnen je werkuren en mogelijkheden om thuis te werken. De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG-verklaring) is een vereiste bij indiensttreding.
Informatie en sollicitatie
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Patrick Verheesen, Manager Inkomen. Hij is bereikbaar op tel. 0164-277215. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Robert Groen, HR-adviseur op tel. 0164-277985. Zij geven graag antwoord op al jouw vragen.
Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Stuur ons dan je motivatiebrief met CV uiterlijk 12 maart 2023 via het onderstaande sollicitatieformulier.
Wie weet spreken we je snel!
Dit is werken bij
De Intergemeentelijke Sociale Dienst (ISD) Brabantse Wal is een samenwerkingsverband van de gemeenten Bergen op Zoom, Steenbergen en Woensdrecht. De ISD voert voor deze drie gemeenten de taken uit op het gebied van de sociale zekerheid. Voor de vakgroep Schuldhulpverlening zijn wij op zoek naar een nieuwe en enthousiaste collega.
Jij maakt echt het verschil
Voor ons team zijn wij op zoek naar een enthousiaste collega met minimaal HBO werk- en denkniveau. Jij weet van aanpakken en houdt van een uitdaging. Afspraak is bij jou altijd afspraak, maar je begrijpt ook dat de klant door stress zijn afspraak kan vergeten. Ervaring als schuldhulpverlener en ervaring in motiverende gespreksvoering en oplossingsgericht werken is een vereiste. Het is van belang dat je oog hebt voor de klant en beschikt over inlevingsvermogen. Daarnaast beschik je over goede communicatieve vaardigheden en gesprekstechnieken die je inzet tijdens (soms lastige) gesprekken.
Je begint je werkdag thuis of op kantoor. Na een bak koffie en een praatje, ga je naar je werkplek. Door de diversiteit aan werkzaamheden kan iedere dag er anders uitzien.
Je voert de regie op trajecten schulddienstverlening en bent de verbindende schakel tussen partijen in het veld. Dit doe je door middel van intake- en adviesgesprekken met inwoners. Zo nodig stel jij samen met de inwoner een plan op voor het vervolgtraject. Binnen het speelveld van schulddienstverlening weet jij wat er mogelijk is om inwoners weer financieel zelfredzaam te maken. Jij bewaakt de wettelijke termijnen en jij neemt beslissingen op grond van wet- en regelgeving. Jij bent een vraagbaak voor inwoners, collega's en samenwerkingspartners als het gaat om financiële zelfredzaamheid én jij vindt het leuk om op pad te gaan en het taboe op schulden te doorbreken. Door jouw inzet weten steeds meer inwoners de weg naar hulp bij schulden te vinden.
Wat breng je mee?
- een afgeronde relevante opleiding op minimaal HBO-niveau;
- minimaal 2 jaar recente werkervaring als Klantmanager Schuldhulpverlening binnen een sociale dienst;
- inhoudelijke kennis van en ervaring met de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening;
- ervaring met de softwareapplicatie Suite4werk en Corsa.
Jij bent klantgericht, analytisch, besluitvaardig en beschikt over goede communicatieve en contactuele vaardigheden. Jij kunt omgaan met het spanningsveld tussen individuele wensen en de mogelijkheden van de schuldhulpverlening.
Jouw competenties zijn: Creativiteit, doorzettingsvermogen, samenwerken, netwerken, inlevingsvermogen, overtuigingskracht, zelfontwikkeling, flexibel en zelfreflectie.
Wat bieden wij jou?
Wij bieden een veelzijdige en uitdagende functie in een ambitieuze en dynamische werkomgeving waarbij een prettige werksfeer voorop staat. Er is volop ruimte voor initiatief en kansen om je persoonlijk te ontwikkelen.
Het betreft een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd. Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal € 4208,-bruto per maand (schaal 9 bij een 36-urige werkweek). Tevens bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%, dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen.
Daarnaast bieden wij flexibiliteit binnen je werkuren en mogelijkheden om thuis te werken. De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG-verklaring) is een vereiste bij indiensttreding.
Informatie en sollicitatie
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Patrick Verheesen, Manager Inkomen. Hij is bereikbaar op tel. 0164-277215. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Robert Groen, HR-adviseur op tel. 0164-277985. Zij geven graag antwoord op al jouw vragen.
Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Stuur ons dan je motivatiebrief met CV uiterlijk 12 maart 2023 via het onderstaande sollicitatieformulier.
Wie weet spreken we je snel!
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Audrey van Schaik van Gemeente Bergen op Zoom
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie
Over de organisatie
Als organisatie zijn wij continu op zoek naar de verbinding tussen samenleving en overheid. We willen dat iedereen hier fijn kan wonen, werken en recreëren. Wij zijn een organisatie die vrijheid en verantwoordelijkheid biedt, voor werk waar je uitdaging voelt. Zodat jij en de gemeente blijven groeien. Wij investeren graag in jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling.