Ga direct naar de content
Gemeente Bergen op Zoom

Adviseur Social Return (m/v) (voor 20 uur per week)

Solliciteer uiterlijk zaterdag 11 februari
Bergen op Zoom 20 uur 4.671 HBO
Met 68.000 inwoners en ruim 600 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.

Dit is werken bij

De Intergemeentelijke Sociale Dienst (ISD) Brabantse Wal is een samenwerkingsverband van de gemeenten Bergen op Zoom, Steenbergen en Woensdrecht. De ISD voert voor deze drie gemeenten de taken uit op het gebied van de sociale zekerheid. De ISD / Gemeente Bergen op Zoom is een werkgever met gedreven medewerkers, met als kernwaarden betrokken, betrouwbaar, vooruit, voor elkaar, dienstbaar en integraal denken en werken. Wij werken samen aan uiteenlopende maatschappelijke vraagstukken of dragen bij aan het functioneren van de organisatie. De organisatie biedt medewerkers naast uitdagend werk, ook veel ontwikkelmogelijkheden. Je kunt je vaardigheden verrijken met opleidingen en je kunt de kans creëren om je eigen loopbaan vorm te geven. Onze flexibele arbeidsvoorwaarden maken het mogelijk om keuzes te maken die passen bij jouw persoonlijke situatie. En als je rol het toelaat, heb je de nodige invloed op je werktijden en werkplek.

In veel aanbestedingen met name de opdrachten voor werk en diensten vragen de Brabantse Wal gemeenten Social Return (On Investment) van de opdrachtnemer.

Social Return geeft de gemeenten de mogelijkheden om samen met de gegunde opdrachtnemer werkgelegenheid te bieden aan mensen die moeilijk aan een baan komen.

Het SROI-punt heeft een coördinerende rol, is aanspreekpunt én voert de monitoring uit gedurende het totale SROI-traject.

Jij maakt echt het verschil!
  • Je kunt verbindingen leggen tussen de 3 O's (Opdrachtnemers, Onderwijs en Overheid);
  • Je vertaalt signalen en trends van binnen en buiten de organisatie naar gemeentelijk social return beleid - en aanpak;
  • Je draagt bij aan concrete beleidsvoorstellen social return die gemeentelijk en bestuurlijk beleidsterreinen betreffen zoals inkoopbeleid en arbeidsmarktontwikkeling;
  • Je vertaalt beleid- en aanpak naar praktische uitvoeringsplannen;
  • Je neemt deel aan regionale en landelijke social return bijeenkomsten en projecten;
  • Het bewaken en monitoren van SROI-trajecten (o.a. richting de bestuurlijke en ambtelijke organisatie) een belangrijk onderdeel van je werk.

Je werkt graag in een hecht team, vindt een open houding belangrijk en investeert daarom graag, als een echte teamspeler, in de relatie met je collega. Je werkt zelfstandig maar kan binnen het team eventueel terugvallen op die zelfde collega.

Je krijgt energie om samen met alle collega's de successen te behalen en vervolgens te bewaken.

Wat breng je mee?
  • je beschikt over een HBO-opleidingsniveau;
  • kennis (en ervaring) m.b.t. Participatiewet- en regelgeving, subsidieregelingen en voorzieningen Aanbestedings-wetgeving en Social return vraagstukken is een pre;
  • je bent flexibel in denken en doen;
  • je hebt onderhandelingsvaardigheden;
  • je bent zelfstandig en pro-actief;
  • je bent ondernemend en een verbinder;
  • je bent sociaal-maatschappelijk betrokken;
  • Je beschikt zowel over bestuurlijke en ambtelijke als werkgeverssensitiviteit.

Wat bieden wij?
Wij bieden een veelzijdige en uitdagende functie in een organisatie met een prettige werksfeer in een dynamische werkomgeving. Het betreft een arbeidsovereenkomst voor één jaar waarbij de intentie bestaat voor een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Afhankelijk van opleiding en ervaring, is het salaris maximaal € 4671,- bruto per maand (schaal 10, bij een 36-urige werkweek). Waardering in de aanloopschaal is mogelijk. Daarnaast bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%, dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij wat jij belangrijk vindt: een opleiding, extra vakantiedagen of extra salaris. Er is mogelijkheid om je te ontwikkelen op persoonlijk vlak of binnen je functie. Daarnaast bieden wij flexibiliteit binnen je werkuren, mogelijkheid tot thuiswerken en een leerzame omgeving met uitdagende taken. De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Een Verklaring Goed Gedrag (VOG-verklaring) is een vereiste bij indiensttreding.

Informatie

Nadere informatie over de functie kan worden ingewonnen bij de HR manager Mieke Borgions, telefoonnummer: 0164 -277790 en over de sollicitatieprocedure bij HR adviseur Robert Groen, telefoonnummer: 0164-277985.

Ben je enthousiast? Wij zien jouw sollicitatie graag tegemoet!
Ben je enthousiast over deze vacature en je voldoet aan het profiel? Dan ontvangen we graag je motivatiebrief en een CV. Je kunt tot en met 12 februari 2023 reageren via onderstaand sollicitatieformulier.

Reageer vandaag

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Ellen van As van Gemeente Bergen op Zoom

Over de organisatie