Ga direct naar de content
Gemeente Bergen op Zoom

Bestuursadviseur

Solliciteer uiterlijk zaterdag 4 februari
Bergen op Zoom 36 uur 6.103 WO
Met 68.000 inwoners en ruim 600 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. We willen een actieve, betrouwbare en dienstverlenende organisatie zijn en een (be)leefstad. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.

Om in te kunnen spelen op alle veranderingen om ons heen, moeten we blijven ontwikkelen en meebewegen. Dat doen we met vallen en opstaan. Waarbij we elkaar helpen om samen steeds beter te worden en te voldoen aan de eisen die aan ons worden gesteld. En om plezier te hebben en houden in wat we doen. We doen dat vanuit onze kernwaarden: Dienstbaar, Integraal werkend, Betrouwbaar, Betrokken, Vooruit en Voor elkaar.

Een uitdaging waar we samen voor staan, en gaan!

Werken als bestuursadviseur bij de gemeente Bergen op Zoom

Bij de gemeente Bergen op Zoom werken we met vier bestuursadviseurs. Dit team coördineert de bestuurlijke besluitvormingsprocessen. Het bijhouden en bewaken van de Langetermijnplanning en de jaaragenda College/DT maakt daar onderdeel van uit.

Als bestuursadviseur ben je er om het bestuur, de gemeentesecretaris/algemeen directeur, het Directieteam en de afdelingen te adviseren over en te begeleiden bij de uitvoering van bestuurlijke en ambtelijke processen. Je ondersteunt bestuurlijke overleggen en, in toerbeurt met de andere adviseurs, de college en/of DT vergaderingen. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de portefeuillehouders en directeuren en klankbord voor de gemeentesecretaris/algemeen directeur. Je werkt nauw samen met de Griffie voor wat betreft de afstemming van bestuurlijke processen. Daarnaast lever je een actieve bijdrage aan de organisatieontwikkeling. Ook het ondersteunen van de gemeentesecretaris in zijn rol als WOR-bestuurder en het vervullen van de rol van ambtelijk secretaris van het BLO behoren tot taken van het team.

Wat breng je mee?
  • Een relevante opleiding zoals op universitair niveau
  • Bestuurlijke juridische basiskennis is een pré. Zo ook ervaring als beleidsadviseur
  • Je bent een verbinder en een samenwerker
  • Je hebt een uitstekend politiek bestuurlijk inlevingsvermogen en bent je bewust van de dynamiek in een bestuurlijke omgeving.
  • Je beschikt over flexibiliteit, stressbestendigheid, professionaliteit en overtuigingskracht
  • Daarnaast ben je collegiaal, integer en resultaatgericht.

Je bent zelfbewust en neemt initiatief van waaruit je zelfstandig en onafhankelijk optreedt. Daarnaast vind je het belangrijk om een gezonde professionele cultuur te creëren en te behouden waarbinnen proactief en loyaal wordt samengewerkt.
Op het juiste moment schakelen met bestuurders, directie en organisatie is voor jou geen enkel probleem. Je ziet samenhang tussen diverse werkzaamheden en de wijze waarop daar synergie uitgehaald kan worden en anticipeert daarop.

Wat bieden we jou

Wij bieden een veelzijdige en uitdagende functie in een ambitieuze en dynamische werkomgeving waarbij een prettige werksfeer voorop staat. Er is volop ruimte voor initiatief en kansen om je persoonlijk te ontwikkelen.

Het betreft een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vaste aanstelling. Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal € 6.103,00. bruto per maand (schaal 12 bij een 36-urige werkweek). Daarnaast bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%, dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen.

Wij hehben flexibele werkuren (afgestemd binnen je team) en mogelijkheden om thuis te werken. De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Een Verklaring Goed Gedrag (VOG-verklaring) is een vereiste bij indiensttreding.

Informatie en sollicitatie

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Raymond Eysbach, HR-manager, tel. 0164 277401

Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Stuur ons dan je motivatiebrief met CV uiterlijk 5 februari 2023 via het onderstaande sollicitatieformulier en wie weet spreken we je snel!
Delen:

Reageer vandaag

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Audrey van Schaik van Gemeente Bergen op Zoom

Over de organisatie

Gemeente Bergen op Zoom logo
Adres
Jacob Obrechtlaan 4
4611AR Bergen op Zoom