Ga direct naar de content
Gemeente Bergen op Zoom

Medewerker Communicatie online

Solliciteer uiterlijk zaterdag 11 februari
plaatsBergen op Zoomlooptijd32 uursalaris4.208 onderwijsHBO vervaldatumEindigt vandaag
Met 68.000 inwoners en ruim 600 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.

Dit is werken bij de afdeling Ondersteuning Bestuur en Organisatie

Team Communicatie is onderdeel van de afdeling Ondersteuning Bestuur en Organisatie. Met ruim 60 collega's werken we iedere dag aan een goede interne dienstverlening. Onze werkzaamheden zijn uiteenlopend. Van juridische zaken tot secretariële ondersteuning en van communicatie tot facilitaire dienstverlening.

Als online communicatiemedewerker heb je een heel divers takenpakket. Zo ben je bijvoorbeeld de drijvende kracht achter de gemeentelijke website (www.bergenopzoom.nl), ontwikkel je (samen met de webbouwer) de verschillende webpagina's door, je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van de online communicatiestrategie en maak en publiceer je posts op de relevante social media kanalen.

Jij maakt echt het verschil!
  • Je bent verantwoordelijk voor uitvoering van de online strategie. Je werkt hierbij nauw samen met alle collega's van communicatie en de vakafdelingen;
  • Je maakt en publiceert relevante posts voor sociale media en bereikt hiermee je doelgroep en je creëert interactie. Je stelt ook social media campagnes op;
  • Je bent en blijft op de hoogte van de ontwikkelingen in de wereld van social media en past deze toe in jouw werk;
  • Je denkt mee over het beleid van webcare en draagt hier ook je steentje aan bij;
  • Je haalt de omgeving binnen: staan er relevante artikelen in de regionale kranten, wat gebeurt er op sociale media, etc.;
  • Jij zorgt er samen met de webredacteur voor dat de gemeentelijke website www.bergenopzoom.nl actueel blijft. Constant kijk je of de informatie voor onze inwoners, ondernemers en bezoekers gemakkelijk vindbaar, correct en toegankelijk is. Mist er nog informatie? Dan vul jij deze aan in afstemming met de vakafdeling;
  • Op basis van ons statistiekprogramma houd jij de kwaliteit van onze websites in de gaten. Dalen onze scores? Dan zorg jij voor de juiste aanpassingen. Je helpt ook met het uitlezen en duiden van de website- en social media statistieken.

Wat breng je mee?
  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding op gebied van Communicatie;
  • Je hebt een aantal jaar werkervaring in digitale en sociale media en kent nieuwe ontwikkelingen hierin;
  • Je bent bekend met het opmaken van beeldmateriaal voor social media en het maken en editen van video's;
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend (zowel mondeling als schriftelijk);
  • Je hebt inlevingsvermogen, bent omgevingsbewust en hebt een goede politieke antenne;
  • Je bent iemand die het leuk vindt om samen te werken en toe te werken naar een concreet resultaat;
  • Je hebt een positieve en creatieve houding en bent iemand die zijn weg vindt in tegenstrijdige belangen;
  • Je bent zakelijk als dat nodig is en je kunt goed prioriteren;
  • Je hebt gevoel voor humor en kunt goed relativeren.

Wat bieden jou

Wij bieden een veelzijdige en uitdagende functie in een ambitieuze en dynamische werkomgeving waarbij een prettige werksfeer voorop staat. Er is volop ruimte voor initiatief en er zijn kansen om je persoonlijk te ontwikkelen.

Het betreft een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vaste aanstelling. Afhankelijk van jouw opleiding en ervaring is het salaris maximaal €4.208,- bruto per maand (schaal 9 bij een 36-urige werkweek). Waardering in de aanloopschaal is mogelijk. Daarnaast bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%, dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen.

Daarnaast bieden wij flexibiliteit binnen je werkuren en mogelijkheden om thuis te werken. De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Een Verklaring Goed Gedrag (VOG-verklaring) is een vereiste bij indiensttreding.

Informatie en sollicitatie

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Bob van den Berg, communicatieadviseur, tel 0164 - 277 246. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Bianca van Hooijdonk, manager Afdeling Ondersteuning Bestuur en Organisatie, 0164 - 277 738. Zij geven graag antwoord op al jouw vragen.

Is je belangstelling gewekt en voldoe je aan het profiel? Stuur ons dan uiterlijk 12 februari a.s. je motivatiebrief met CV via het onderstaande sollicitatieformulier en wie weet spreken we je snel!

De sollicitatiegesprekken staan gepland op woensdagmiddag 15 februari 2023 en vinden plaats op het stadskantoor in Bergen op Zoom.
Delen:

Reageer vandaag

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Audrey van Schaik van Gemeente Bergen op Zoom

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

Gemeente Bergen op Zoom logo
Adres
Jacob Obrechtlaan 4
4611AR Bergen op Zoom