Ga direct naar de content
Gemeente Bergen op Zoom

Adviseur Openbare Ruimte

Solliciteer uiterlijk zaterdag 31 december
plaatsBergen op Zoomlooptijd36 uuronderwijsHBO vervaldatumAl gesloten
De afdeling Beheer & Onderhoud is verantwoordelijk voor het juiste niveau van onderhoud van de openbare ruimte. Naast een vakgroep met vakinhoudelijke beheerders en ondersteuners zijn er binnen deze afdeling een tweetal integrale adviseurs werkzaam. Dit op het grensvlak van enerzijds de vakgerichte expertise en anderzijds de maatschappelijke doelstellingen waar de afdeling voor aan de lat staat. Deze adviseurs letten op samenhang, integraliteit in afstemming tussen de disciplines en hebben een verbindende taak in de multidisciplinaire advisering. Naast de collega die zich vooral bezighoudt met het IBOR zal de nieuwe collega zich meer richten op de coördinatie inzake de integrale projectprogrammering de onderlinge afstemming en de externe contacten. Beide adviseurs werken nauw samen maar hebben wel ieder een eigen taakgebied.

Wij zijn op zoek naar een

Adviseur Beheer Openbare Ruimte
36 uur per week

Jouw rol

Betrokken, betrouwbaar, vooruit, voor elkaar, dienstbaar en integraal denken en werken. Onze kernwaarden komen geheel terug in jouw rol. De adviseur die wij zoeken is gericht op bestuur en maatschappij waarin adviseren, sluiten van compromissen, communicatie en strategisch denken en handelen belangrijke eigenschappen zijn. Schrijven aan beleid ga je niet uit de weg en je pakt hierin je rol. Je levert je bijdrage In het kader van de P&C-cyclus met betrekking tot de projectmatige aanpak binnen het beheer van de openbare ruimte De werkzaamheden worden uitgevoerd in overleg met diverse collega's van verschillende afdelingen binnen de directie Ruimte en Economie. Daarnaast heb je een sturende rol als het gaat om het tot stand komen van beleid ten aanzien van de civieltechnische onderdelen binnen onze afdeling.

Graag verwelkomen wij een nieuwe collega die bereid is om samen te werken met de verschillende collega's binnen en buiten onze afdeling. Natuurlijk met als doel een goed beheer en onderhoud van de openbare ruimte van onze gemeente. Samenwerken vanuit een coördinerende functie om de integrale projectprogrammering en onderlinge afstemming zijn twee belangrijke waarden voor een goede invulling van deze functie. Je voegt de afzonderlijke bijdragen vanuit de beheerders samen. Je integreert, stemt af en adviseert integraal aan het bestuur. Je bent een bruggenbouwer zowel binnen als ook buiten de ambtelijke organisatie in de richting van onze stakeholders. De rol vraagt dus extra competenties gericht op politieke en omgevingssensitiviteit. Verder ben je in staat om helder en beknopt beleidsteksten op te stellen. Je hebt een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. Daarnaast ben je in staat om de strategie te vertalen naar tactische en operationele doelen en weet je te sturen op het gewenste eindresultaat.

Onderstaand een kleine opsomming aan taken om meer beeld te krijgen bij de inhoud van deze interessante functie.
  • Vertegenwoordigt de afdeling bij projectoverleggen
  • Deelname aan Programmeringsdriehoek Plannen & Projecten
  • Integrale advisering vanuit het perspectief van het beheer van de openbare ruimte mbt meervoudige vragen burgers/politiek, strategie besluitvorming
  • Het mede vormgeven van beleid ten aanzien van de civieltechnische taakonderdelen zoals wegen en civieltechnische kunstwerken.
  • Overall visie op beheer van arealen en het up-to-date houden hiervan
  • Je maakt deel uit van het sturingsteam van de afdeling

Dit vragen wij
  • Afgeronde HBO- opleiding of masterniveau met affiniteit voor beleidsmatige taak op wegen en civieltechnische kunstwerken, bijvoorbeeld Avans Hoge School Civiel Techniek of vergelijkbaar.
  • Werkervaring met strategische, bestuurlijke advisering.
  • Goede (strategische) communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
  • Gemotiveerd en weet van aanpakken.
  • Lef hebben om knopen door te hakken en werken aan een gezamenlijk resultaat.
  • Teamspeler met de nodige humor.

Dit bieden wij
  • Een zeer uitdagende en afwisselende functie binnen een professioneel team
  • Een basissalaris tot een maximum van ca. € 4.671,- bruto per maand (functieschaal 10).
  • Individueel Keuze Budget, ruim 17% van het bruto jaarsalaris.
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder mogelijkheden tot persoonlijk opleiding traject en doorontwikkeling.

Heb jij interesse in deze boeiende en uitdagende baan?

Reageer dan uiterlijk 1 januari 2023 via onderstaand sollicitatieformulier. De gesprekken worden gevoerd in week 1 en/of 2 van 2023.

Voor meer inhoudelijke informatie over deze functie kun je contact opnemen met Cor Verbruggen, Resultaatmanager Afdeling Beheer & Onderhoud. t. 0164-277425 Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Henk de Groen, HR-manager Afdeling Beheer & Onderhoud. T. 0164-277435
Delen:

Reageer vandaag

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Audrey van Schaik van Gemeente Bergen op Zoom

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

Gemeente Bergen op Zoom logo
Adres
Jacob Obrechtlaan 4
4611AR Bergen op Zoom