Gemeente Bergen op Zoom
Planeconoom
Solliciteer uiterlijk dinsdag 6 december
plaatsBergen op Zoomlooptijd32 - 36 uursalaris5.372 onderwijsHBO vervaldatumAl gesloten
De gemeente Bergen op Zoom is een dynamische organisatie met ruim 600 gedreven medewerkers, met als kernwaarden betrokken, betrouwbaar, vooruit en voor elkaar. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt de kans om mee te denken over organisatie-brede vraagstukken en we omarmen eigentijdse werkvormen die jij misschien al kent. Binnen onze organisatie kun je jouw vaardigheden blijven ontwikkelen en je hebt invloed op je werktijden en werkplek. Wil jij graag een bijdrage leveren aan onze maatschappelijke taken en vindt jij het leuk om betrokken te zijn bij de ontwikkeling van nieuwe uitleggebieden en stedelijke initiatieven, dan is deze vacature vast iets voor jou … !
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega voor de functie van:
Planeconoom
32-36 uur per week
Wie zijn wij?
Het cluster Wonen en Leven is verantwoordelijk voor beleid op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling, vastgoed en grondzaken waaronder grondexploitaties. Daarnaast werken wij aan de vertaling van beleid naar concrete producten en diensten met het accent op de thema's ruimte, stedenbouw, volkshuisvesting, verkeer, grondzaken en vastgoed.
Het taakprofiel
Als planeconoom werk je op het snijpunt van meerdere disciplines. Jij voert (strategische) analyses uit op de financieel economische haalbaarheid van ruimtelijke plannen. Je stelt grondexploitaties op en bewaakt en beheert deze. Je bent het financiële geweten op het terrein van gebiedsontwikkeling. Je adviseert daarbij onder andere projectleiders, het management en bestuurders over relevante financieel-economische aspecten. Ook de advisering voor het kostenverhaal is daarbij onderdeel van je functie. In onderhandelingen ben je de deskundige op financieel gebied en zit je daarvoor ook aan tafel met bijvoorbeeld projectontwikkelaars. Je bent betrokken bij het opstellen van risicoanalyses en planoptimalisaties waarbij je ook rekening houdt met risico's en kwaliteitsaspecten. Je draagt bij aan de opstelling van financiële rapportages voor de P&C-cyclus en adviseert over de administratie van projecten voor gebiedsontwikkeling.
Wat vragen wij?
Je beschikt over een afgeronde HBO opleiding in een economische, technische of planologische richting en je hebt bij voorkeur werkervaring in een vergelijkbare functie.
Het beschikken over kennis van processen in gebiedsontwikkeling is een pre.
Je hebt affiniteit met de verschillende onderdelen van de P&C-cyclus en je beschikt over kennis van recente wet- en regelgeving met betrekking tot grondexploitaties.
Verder vinden wij het belangrijk:
Dat je proactief bent en verbindend naar collega's, klanten en bestuur. Je vindt het leuk om in teamverband te werken en bent daarin een volwaardige sparringpartner. Jouw flexibele en creatieve instelling komt je goed van pas in je werk, waarbij je kritisch bent op de inhoud, maar tegelijkertijd oog houdt voor de relatie. Uiteraard communiceer je gemakkelijk en heb je een goede politieke antenne. Je gaat voor kwaliteit en resultaat.
Wat mag je van ons verwachten?
Een uitdagende en afwisselende functie in een bijzondere werkomgeving waarin een goede en collegiale werksfeer heerst en waarin ruimte is voor initiatief. Wij realiseren mooie projecten waar je nauw bij betrokken bent en waar jij verder wil groeien en ontwikkelen kijken we samen met jou naar kansen en mogelijkheden.
We bieden een uitgebreid en flexibel pakket aan arbeidsvoorwaarden, met naast het salaris en IKB mogelijkheden tot reiskosten, kopen van verlofuren, bijdrage aanvullende ziektekostenverzekering en collectieve verzekering bij gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid.
Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal € 5.372,00 bruto per maand (schaal 11, bij een 36-urige werkweek). Daarnaast bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%, dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen. Een Verklaring Goed Gedrag (VOG-verklaring) is een vereiste bij indiensttreding.
Nieuwgierig?
Vragen stel je aan de HR manager Heidy van Blitterswijk (0164-277500). Zij geeft graag antwoord op al jouw vragen.
Ben je enthousiast? Wij zien jouw sollicitatie graag tegemoet!
Als we je belangstelling hebben gewekt en je voldoet aan het profiel, dan kun je t/m 7 december 2022 reageren via www.werkeninwestbrabant.nl d.m.v. het invullen van het sollicitatieformulier op die site .
Een assessment kan onderdeel zijn van de selectieprocedure.
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega voor de functie van:
Planeconoom
32-36 uur per week
Wie zijn wij?
Het cluster Wonen en Leven is verantwoordelijk voor beleid op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling, vastgoed en grondzaken waaronder grondexploitaties. Daarnaast werken wij aan de vertaling van beleid naar concrete producten en diensten met het accent op de thema's ruimte, stedenbouw, volkshuisvesting, verkeer, grondzaken en vastgoed.
Het taakprofiel
Als planeconoom werk je op het snijpunt van meerdere disciplines. Jij voert (strategische) analyses uit op de financieel economische haalbaarheid van ruimtelijke plannen. Je stelt grondexploitaties op en bewaakt en beheert deze. Je bent het financiële geweten op het terrein van gebiedsontwikkeling. Je adviseert daarbij onder andere projectleiders, het management en bestuurders over relevante financieel-economische aspecten. Ook de advisering voor het kostenverhaal is daarbij onderdeel van je functie. In onderhandelingen ben je de deskundige op financieel gebied en zit je daarvoor ook aan tafel met bijvoorbeeld projectontwikkelaars. Je bent betrokken bij het opstellen van risicoanalyses en planoptimalisaties waarbij je ook rekening houdt met risico's en kwaliteitsaspecten. Je draagt bij aan de opstelling van financiële rapportages voor de P&C-cyclus en adviseert over de administratie van projecten voor gebiedsontwikkeling.
Wat vragen wij?
Je beschikt over een afgeronde HBO opleiding in een economische, technische of planologische richting en je hebt bij voorkeur werkervaring in een vergelijkbare functie.
Het beschikken over kennis van processen in gebiedsontwikkeling is een pre.
Je hebt affiniteit met de verschillende onderdelen van de P&C-cyclus en je beschikt over kennis van recente wet- en regelgeving met betrekking tot grondexploitaties.
Verder vinden wij het belangrijk:
Dat je proactief bent en verbindend naar collega's, klanten en bestuur. Je vindt het leuk om in teamverband te werken en bent daarin een volwaardige sparringpartner. Jouw flexibele en creatieve instelling komt je goed van pas in je werk, waarbij je kritisch bent op de inhoud, maar tegelijkertijd oog houdt voor de relatie. Uiteraard communiceer je gemakkelijk en heb je een goede politieke antenne. Je gaat voor kwaliteit en resultaat.
Wat mag je van ons verwachten?
Een uitdagende en afwisselende functie in een bijzondere werkomgeving waarin een goede en collegiale werksfeer heerst en waarin ruimte is voor initiatief. Wij realiseren mooie projecten waar je nauw bij betrokken bent en waar jij verder wil groeien en ontwikkelen kijken we samen met jou naar kansen en mogelijkheden.
We bieden een uitgebreid en flexibel pakket aan arbeidsvoorwaarden, met naast het salaris en IKB mogelijkheden tot reiskosten, kopen van verlofuren, bijdrage aanvullende ziektekostenverzekering en collectieve verzekering bij gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid.
Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal € 5.372,00 bruto per maand (schaal 11, bij een 36-urige werkweek). Daarnaast bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%, dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen. Een Verklaring Goed Gedrag (VOG-verklaring) is een vereiste bij indiensttreding.
Nieuwgierig?
Vragen stel je aan de HR manager Heidy van Blitterswijk (0164-277500). Zij geeft graag antwoord op al jouw vragen.
Ben je enthousiast? Wij zien jouw sollicitatie graag tegemoet!
Als we je belangstelling hebben gewekt en je voldoet aan het profiel, dan kun je t/m 7 december 2022 reageren via www.werkeninwestbrabant.nl d.m.v. het invullen van het sollicitatieformulier op die site .
Een assessment kan onderdeel zijn van de selectieprocedure.
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Ellen van As van Gemeente Bergen op Zoom
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie
Over de organisatie
Als organisatie zijn wij continu op zoek naar de verbinding tussen samenleving en overheid. We willen dat iedereen hier fijn kan wonen, werken en recreëren. Wij zijn een organisatie die vrijheid en verantwoordelijkheid biedt, voor werk waar je uitdaging voelt. Zodat jij en de gemeente blijven groeien. Wij investeren graag in jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling.